جانمایی اشتباه صنایع بزرگ

0
صنعت فولاد
کارخانه فولاد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جانمایی های اشتباه صنایع بزرگ مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه انتقاد کرد و گفت: خام فروشی به بهانه نداشتن مزیت و سرمایه و زیرساخت درست نیست.

به گزارش نبض صنعت، الله وردی دهقانی در مورد نقش شرکت های دانش بنیان در جلوگیری از خام فروشی صنایع معدنی گفت: معادن ثروت های خدادادی هستند که در اختیار جوامع بشری قرار گرفته و عمدتاً هم غیر قابل جایگزین هستند.

وی افزود: نفت یک ماده آلی هیدروکربنی است که جایگزین های زیادی برای آن در طبیعت مانند انرژی های پاک و نوین وجود دارد ضمن اینکه از موجودات گیاهی نیز می توان استفاده کرد اما برای فلزاتی مانند مس، نقره و طلا و آهن جایگزینی وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جانمایی های اشتباه صنایع بزرگ مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه انتقاد کرد و گفت: خام فروشی به بهانه نداشتن مزیت و سرمایه و زیرساخت درست نیست چون ما کیلومترها مرز دریایی در جنوب ایران داریم که می توان صنایع تبدیلی را در همان مناطق مستقر کرد.

دهقانی ادامه داد: به عنوان مثال، شرکت ملی مس و به طور کلی شرکت های مس در دنیا، 75 تا 80 درصد سود و درآمد دارند اما نباید به خاطر اینکه تولیداتشان خریداری ندارد آن را صادر کنند بلکه می توان با سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی و همکاری با شرکت های دانش بنیان این مشکل را حل کرد.

وی افزود: یکی از کارکردهای تأسیس شرکت های دانش بنیان این است که دانش و تجربیات نوین بشری وارد سیستم های تولیدی و صنعتی شود و در حوزه صنایع معدنی نیز می توانند راندمان تولید و استخراج را بالا ببرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند به کاهش آلاینده های ناشی از فعالیت های صنایع معدنی کمک کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید