رشد ۷۴ درصدی سرمایه گذاری اکتشاف معادن در سال ۱۴۰۰

0
معدن
معدن

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: سرمایه‌گذاری اکتشافی این سازمان در سال۱۴۰۰ حدود ۷۴ درصد رشد داشت ضمن اینکه حفاری اکتشافی در سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش نبض صنعت، وجیه اله جعفری در نشست کمیته راهبری اکتشاف ایمیدرو با اشاره به برنامه توسعه اکتشاف، بر راهبری ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ در تربیت حفار تاکید کرد.

وی افزود: تربیت نیروی ماهر حوزه حفاری در مناطق پتانسیل دار معدنی، از جمله راهبرد‌های حوزه اکتشاف باشد.

جعفری با بیان اینکه کمیته اکتشاف ایمیدرو، شرکت‌ها را ترغیب به تربیت حفار کند، افزود: در این برنامه ریزی توجه شود که نیروی حفار به صورت تخصصی آموزش ببیند و در این زمینه ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه، بودجه لازم را در تحقق این مهم اختصاص خواهند داد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: این کمیته از قوانین برای قاعده‌مند کردن حوزه اکتشاف و حفاری استفاده و پیگیری امور تا رسیدن به حصول نتیجه حتی در سطح کلان کشور را نیز دنبال کند.

جعفری با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای، پشتیبانی و نقش نظارتی خود را در حوزه اکتشاف ایفا خواهد کرد، گفت: در حوزه اکتشاف و حفاری به دنبال تسهیل گری هستیم.

گفتنی است؛ با به روزآوری اطلاعات حوزه اکتشاف ایمیدرو، ارزش ذخایر برجا حاصل از اکتشاف طی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ به ۲۷.۸۰۹ میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد شناسایی و ارزش مواد معدنی است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید