وزارت صمت برای جایگزینی تیبا و سمند ضرب الأجل صادر کند

0
خودرو تیبا
خودرو تیبا
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود، بنابراین وزارت صمت باید ضرب‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین تعیین کند.

به گزارش نبض صنعت، حجت اله فیروزی با اشاره به ضرورت معرفی هرچه سریعتر خودروهای جایگزین تیبا و سمند، گفت: هرچند ضرورت تولید خودروهای به‌روز، ایمن و استاندارد بر هیچ کس پوشیده نیست و خودروسازان باید در این راستا تمام توان خود را به کار گیرند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود، بنابراین وزارت صمت باید ضرب‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین تعیین کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس رسیدگی به مشکلات صنعت خودرو و تاکید بر ارتقا کیفیت آنها را دستورکار دوسال گذشته خود قرار داده است، افزود: مجلس و دولت همواره بر افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای روز در تولید خودروهای داخلی تاکید دارند بنابراین سازمان ملی استاندارد به تازگی، استاندارد تیبا و سمند را تائید نکرد.

وی اضافه کرد: معمولا خودروهایی که استاندارد آن‌ها تائید نشده، توسط اقشار متوسط و ضعیف جامعه از نظر درآمدی استفاده می‌شود و توقف خط تولید آن‌ها بدون معرفی خودروی جایگزین موجب ضرر و زیان مردم می‌شود.

وی ادامه داد: خودروسازان و وزارت صمت باید در بازه زمانی کوتاهی استانداردهای لازم برای تولید خودروهای داخلی رعایت کنند زیرا بازار خودرو با تنش جدیدی به واسطه حذف برخی خودروها از تولید روبه رو نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید خودروسازان را ملزم به ارائه برنامه‌های مربوط به تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب کند تا خلا خودروهایی مانند تیبا و سمند منجر به افزایش قیمت مجدد خودرو نشود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید