عرضه خودرو در بورس یک مسکّن مقطعی بود

0
عرضه خودرو در بورس
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس و سامانه یکپارچه یک مسکّن مقطعی است و مشکل را به‌صورت ریشه‌ای حل نخواهد کرد.

به گزارش نبض صنعت، علی جدی در مورد چالش‌های ادامه‌دار صنعت خودرو و نقدها به مصوبه لغو عرضه خودرو در بورس اظهار داشت: تا زمانی که مشکل خودرو ریشه‌ای حل نشود این تصمیمات آنی تکرار خواهد شد و مشکلی از صنعت خودروی ما حل نمی‌شود.

وی با تاکید بر رضایت‌بخش نبودن تولید داخلی خودرو از نظر کمیت، کیفیت و قیمت، افزود: باید به‌اندازه نیاز کشور یعنی سالانه یک میلیون و 500 هزار خودرو از محل تولید داخل یا واردات تأمین کنیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون خودرو تولید شد و امسال هم نهایتاً بتوانیم یک میلیون و صد هزار خودرو تولید کنیم و بنابراین کمبود داریم.

جدی افزود: وقتی تولید و عرضه خودرو متناسب و به‌ اندازه نیاز کشور باشد از تنش‌ها و حاشیه‌های بازار کاسته خواهد شد و در غیر این صورت باید از محل واردات تأمین شود.

وی با اشاره به مزیت‌های واردات خودرو به کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای واردات خودرو به کشور این است که تولید در داخل، شکل رقابتی می‌گیرد، از انحصار خارج می‌شود، عرضه افزایش پیدا می‌کند و باعث حذف تقاضای کاذب و تنش‌ها خواهد شد و خودروساز از نظر قیمتی هم مجبور می‌شود قیمت و کیفیت را منطقی تر کند.

جدی افزود: عرضه خودرو در بورس و سامانه یکپارچه یک مسکّن مقطعی است و مشکل را به‌ صورت ریشه‌ای حل نخواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر دولت به دنبال این است که خودروسازی رقابت‌پذیر شود باید کمک کند که این بازار قوی و خصوصی‌سازی شود نه اینکه بازار را به‌ صورت انحصاری در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید