بیش از ۴۰۰ واحد راکد در صنعت نساجی احیا می‌شود

0
صنعت نساجی
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از احیا و فعال سازی ۴۰۵ واحد در صنعت نساجی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، افسانه محرابی با اشاره به فعالیت حدود ۵ هزار و ۸۰۰ واحد نساجی و پوشاک در کشور گفت: در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ واحد راکد در این صنعت به چرخه فعالیت بازگشته اند و فعال سازی ۴۰۵ واحد راکد باقی مانده نیز در دستور کار برنامه امسال قرار گرفته است.

وی درخصوص وضعیت صنعت نساجی و پوشاک در سال گذشته افزود: سال گذشته تولید در صنعت نساجی و پوشاک حدود ۱۲ درصد رشد داشته و در بخش صادرات نیز این صنعت رشد ۸ درصدی را به لحاظ وزنی و رشد ۱۱ درصدی را به لحاظ ارزشی تجربه کرده است.

محرابی با اشاره به مشکلاتی که فعالان صنعت نساجی و پوشاک به واسطه افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی مواد اولیه، افزایش دستمزد و افزایش تعرفه انرژی با آن مواجه اند، گفت: صنعت نساجی یک صنعت اشتغال زاست و به واسطه شرایط ایجاد شده که افزایش قیمت تمام شده تولید را رقم زده است، برای کاهش فشار بر تولیدکننده ها، کاهش نرخ تعرفه‌ها و تامین منابع مالی را از طریق سرمایه در گردش و طرح تامین مالی زنجیره‌ای در دستور کار قرار داده ایم.

وی همچنین به نیاز مواد اولیه وارداتی در این صنعت اشاره کرد و افزود: در بخش مواد اولیه، بیش از ۵۰ درصد پنبه مورد نیاز صنعت نساجی، وارداتی است و در بخش الیاف آکریلیک نیز، با توجه به نیاز ۱۲۰ هزار تنی این صنعت، حدود ۹۹ درصد وابسته به الیاف وارداتی هستیم و اگر کارخانه پلی آکریل راه اندازی شود می‌تواند ۴۵ هزار تن از نیاز داخلی را تامین کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید