‌باسکول‌ مرغداری‌ها و مراکز عرضه گندم و غلات آزمون می‌شود

0
مرغداری
مدیرکل استاندارد استان تهران از آغاز طرح بازرسی و آزمون ادواری باسکول‌های مورد استفاده در مرغداری‌ها و مراکز عرضه و فروش انواع غلات خبر داد.

به گزارش نبض صنعت،، عباس نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: طرح بازرسی و آزمون ادواری باسکول‌های مورد استفاده در مرغداری‌ها و مراکز عرضه و فروش انواع غلات بویژه گندم، پس از طرح اصلاح یارانه‌ها توسط دولت، در استان تهران، آغاز شد.

نوری در این خصوص تشریح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم و لزوم کنترل باسکول‌های مراکز فروش و عرضه گندم و انواع غلات، طرح پایش و کنترل مراکز مذکور، برای مقابله با کم‌فروشی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، در استان تهران، درحال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین، بازرسان استاندارد با همکاری آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت‌ شده، وسایل توزین در مرغداری‌ها را آزمون می‌کنند. گفتنی است، تاکنون 10 تا 15 درصد از موارد آزمون‌شده، عدم انطباق با الزامات استاندارد داشته‌اند؛ که باسکول‌دار موظف است، طی دوهفته، موارد عدم انطباق را برطرف و مجددا مورد آزمون قرار گیرد.

وی یادآور شد: وسایل توزین مورد استفاده در داد وستدهای عمومی، مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، سالانه حداقل یک مرتبه آزمون و برچسب‌گذاری می‌شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید