کاهش تقاضا، قیمت مقاطع فولادی را پایین آورد

0
میلگرد
میلگرد
کاهش تقاضای خرید مقاطع فولادی باعث کاهش قیمت محصولات نوردکاران شد.

به گزارش نبض صنعت، امروز وضعیت تقاضای بازار محصولات نوردی باعث شد نوردکاران نسبت به کاهش قیمت‌ تولیداتشان اقدام کنند و شاهد ریزش قیمت‌ مقاطع طویل در بازار بودیم.

روز گذشته شاهد کاهش میزان تقاضا در معاملات شمش بودیم و همین اتفاق امروز هم در معاملات مقاطع طویل افتاد که دلیل اصلی آن تخلیه هیجان خرید در بین تقاضاکنندگان بود و حالا با آرام شدن جو روانی حاکم بر بازار بسیاری از افراد که محصول را با قیمت بالا همزمان با رشد قیمت دلار خریداری کرده‌اند، ضرر می‌دهند.

علاوه بر این، فاصله گرفتن بیش از ۲۲ درصدی قیمت شمش از میلگرد دیگر دلیلی است که این روزها شاهد افت قیمت مقاطع فولادی هستیم و حالا که حباب قیمت میلگرد ترکیده، کف قیمت‌ سایز ۱۴ این محصول به ۱۷ هزار و ۵۵۰ تومان رسیده است.

امروز قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش کاهش ۲۰۰ تا ۶۵۰ تومانی داشت و در این بین، دو شرکت هم قیمت‌های خود را ثابت نگه داشتند و در عین حال، برخی از فروشندگان هم قیمت دوم اعلام کردند.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی قیمت‌ها ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان ریزش داشت و تنها یک فروشنده نبشی قیمت محصول خود را ۵۰ تومان افزایش داد.

در همین حال، نرخ تیرآهن کیلویی در دو شرکت کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و یک شرکت قیمت محصولش را ثابت نگه داشت، اما در بخش تیرآهن شاخه‌ای نوسان نا منظم را شاهد بودیم.

در بازار پروفیل فولادی نیز اکثر فروشندگان قیمت محصول‌های خود را اعلام نکردند و دو شرکت فروشنده بازار امروز کاهش ۱۰۰ و ۲۰۰ تومانی را برای محصولات خود در نظر گرفتند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید