عملکرد وزیر صمت منافع برخی گروه‌ها را به خطر انداخت

0
وزیر صمت
استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ۱۰ ماه فرصت کافی برای ارزیابی عملکرد یک وزیر در وزارتخانه نیست، این در حالی است که عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت منافع برخی گروه‌ها را به خطر انداخت و به نظر می‌رسد همان‌ افراد به دنبال برکناری وی هستند.

به گزارش نبض صنعت، ابوالفضل خلخالی افزود: در مدت ۱۰ ماه از آغاز به‌کار دولت سیزدهم، شاهد بودیم وزیر صمت با پرهیز از شتابزدگی در اقدام و عمل، در انتخاب افراد حساب شده عمل کرد و افرادی که دست‌کم در حوزه خودرو از سوی فاطمی‌امین منصوب شده‌اند موید همین مساله است.

وی بیان داشت:‌ همچنین برنامه‌های کارشناسی که از سوی وی تا به امروز ارائه شده، حاکی از شتابزده عمل نکردن بوده و شاید همین مساله نیز سبب شده تا شاهد زمان‌بر شدن برخی موضوعات باشیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ‌امروز رویکرد خوبی در صنعت خودرو شاهدیم و با روندهایی که آرام آرام در حال شکل‌گیری است، برخی مسائل به‌تدریج در حال حل و فصل شدن است و در صورتی که فرصت کافی داده شود، نتایج خوبی را در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تغییر وزیر در شرایط کنونی به صلاح نیست و به نظر می‌رسد فاطمی امین می‌تواند فردی موفق در این وزارتخانه باشد.

خلخالی به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اشاره کرد و ادامه داد: باید از این سامانه و کارکرد آن حمایت کرد، زیرا با بازار ملتهبی در خودرو مواجهیم و معتقدیم وزارت صمت با پیگیری و وقت گذاشتن روی این موضوع به دنبال رفع التهابات است.

ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باعث شفافیت شد

وی یادآور شد:‌ در ادوار گذشته شاهد بودیم مسوولان وزارت صمت با بی‌تفاوتی نسبت به مساله بازار خودرو رفتار می‌کردند و در عمل کار را به بنگاه‌های اقتصادی می‌سپردند، اما فاطمی امین در این حوزه با قدرت ورود کرده و برنامه دارد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: ‌بدیهی است در این راه در پیش گرفته شده، منافع و رانت‌های برخی گروه‌ها به خطر خواهد افتاد و ساز مخالف و برکناری وزیر خواهند شد، اما باید به دور از ملاک قرار دادن منافع بخشی و گروهی، منافع عمومی و ملی را مدنظر قرار دهیم.

وی معتقد است: در موضوع بازار خودرو، با ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می‌توان شاهد مشخص شدن دقیق میزان عرضه و تقاضای خودرو بود تا پس از آن از طریق وزارت صمت برای تامین عرضه موردنیاز بازار برنامه‌ریزی شود.

برنامه‌های فاطمی امین در راستای کاهش مشکلات است

خلخالی همچنین به افزایش عرضه خودروسازان در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: پیش از این عمده خودروها به‌صورت ناقص تولید می‌شد، اما امروز تولید خودروهای کامل تا بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریتی که در وزارت صمت شکل گرفته، شاهدیم مشکلات خودروسازان از جمله تامین مواد اولیه، زنجیره تامین و غیره در حال کاهش است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در صورتی که وزیر صنعت، معدن و تجارت با برنامه‌هایی که تعریف کرده و روحیه پیگیری که دارد، همچنان در راس این وزارتخانه باقی بماند، به‌طور قطع تا پایان سال و در سال‌های آینده تغییرات مثبتی در راستای کاهش مشکلات در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید