احتمال بازگشت ال جی و سامسونگ به ایران با احیای برجام

0
ال جی و سامسونگ

مدیرعامل سابق سام‌الکترونیک گفت: امروز بازگشت برندهای خارجی لوازم خانگی بیش از هر چیزی به قدرت خرید مردم بستگی دارد. اگر خارجی‌ها احساس کنند که ایرانی‌ها توان خرید محصولاتشان را دارند، این برندها حتما به ایران بازمی‌گردند.

به گزارش نبض صنعت، با تشدید تحریم ها، شرکت های خارجی لوازم خانگی ال جی و سامسونگ بازار ایران را ترک کردند و حالا با احیای برجام، احتمال بازگشت این برندها به صنعت و بازار ایران لوازم خانگی ایران مطرح است.

محمدحسین برخوردار، مدیرعامل سابق سام‌الکترونیک (نماینده وقت سامسونگ در ایران) درباره نحوه سنجش قدرت خرید مردم از سوی خارجی‌ها اظهار داشت: قیمت دلار مبنایی برای این سنجش است. اگر بازارها آرام بگیرند، طبیعتا ارزش ریال هم تا حدودی افزایش می‌یابد و قدرت خرید مردم هم بالا می‌رود. آنگاه می‌توان منتظر بازگشت برندهای خارجی لوازم خانگی بود.

وی در رابطه با تمایل ایران برای ورود برندهای خارجی به بازار پس از احیای احتمالی برجام نیز گفت: این امر بستگی به نحوه همکاری دارد. اگر تولیدکنندگان لوازم خانگی کره، ژاپن، ترکیه، آلمان، ایتالیا و … حاضر به انتقال دانش و تکنولوژی باشند این همکاری شدنی است. با این حال هنوز دولت و وزارت صمت به حمایت از تولید داخلی تاکید دارند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید