نامه نگاری با وزیر صنعت برای افزایش قیمت لوازم خانگی

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نامه ای به وزیر صنعت، افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، هنوز مدت زیادی از انتقادها نسبت به افزایش قیمت لوازم خانگی پس از صدور دستور رئیس جمهور مبنی بر ادامه ممنوعیت واردات این محصولات نگذشته که تولیدکنندگان در نامه ای به وزیر صنعت خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی شدند.

چندماه پیش تعدادی از شرکت های بزرگ لوازم خانگی اقدام به افزایش قیمت تولیداتشان کردند که با تذکر مسئولان دولتی روبرو شد و نرخ ها به حالت قبل برگشت.

درحال حاضر واردات لوازم خانگی که از سال 97 ممنوع شده، همچنان ممنوع است و لوازم خانگی ایرانی نیز با قیمت بالایی عرضه می شوند. این موضوع گلایه مردم را به همراه داشته به ویژه برای زوج های جوان که باید حداقل لوازم اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

در این شرایط تولیدکنندگان داخلی می توانند با چشم پوشی از بخشی از سود تولیدات خود علاوه بر افزایش تولیداتشان و رقابتی شدن بازار، رضایت مردم را نیز ایجاد کنند. اما فعالان این صنعت به جای این کار، اخیرا نامه ای به وزیر صنعت نوشته و افزایش قیمت تولیداتشان را خواستار شده اند.

از سویی وزارت صنعت برای مدیریت بازار ضمن مقابله با ورود کالاهای قاچاق تصمیم گرفته است برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در بازار لوازم خانگی نصب قیمت کالا را بر روی این محصولات الزامی کند. هرچند نصب قیمت کالا با مخالفت جدی تولیدکنندگان روبرو است اما بعد از چانه زنی های بسیار این موضوع از 15 دی ماه اجرایی خواهد شد.

با الزام نصب قیمتها بر روی کالاها، تولیدکنندگان معتقدند باید افزایش قیمتی نیز بر روی محصولاتشان اعمال شود در غیر این صورت تولید برایشان به صرفه نخواهد بود.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نامه ای به فاطمی امین در مورد تغییرات نهاده‌های تولید از وزیر صنعت خواسته تا متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه، امکان افزایش قیمتها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی فراهم کند.

در نامه انجمن صنایع لوازم خانگی به وزیر صنعت آمده که نرخ جاری تورم عمومی 40 درصد و تورم بخش تولید 78 درصد و افزایش قیمت نهاده های تولید رقم قابل توجهی است. با توجه به این موضوع نیازمند یک سیاستگذاری جامع و اجتناب ناپذیر در تعدیل منطقی قیمت ها هستیم.

باید منتظر ماند و دید وزیر صنعت با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت می کند یا خیر.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید