طرح مبارزه با قاچاق با ۵ اولویت کالایی اجرا می‌شود

0
وزیر صنعت
وزیر صنعت
وزیر صمت گفت: در طرح جامع مبارزه با کالا قاچاق،۵ اولویت کالایی از جمله لوازم یدکی، پوشاک، لوازم خانگی تعریف شده که به ترتیب اجرایی می‌شود و اکنون در گام سوم هستیم.

به گزارش نبض صنعت، رضا فاطمی امین گفت: تاکنون ۳۱۷ بخشنامه و آیین‌نامه در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت یکپارچه‌سازی و به شکل بهینه جمع‌بندی شده است و این روند ادامه دارد.

وی افزود: وزارت صمت مسئولیت حدود ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را بر عهده دارد و با توجه به تنوع و گستردگی زیاد حوزه‌های تحت پوشش آن، باید برای ریشه‌یابی مسائل و مشکلات و تعریف راهکار‌های اثرگذار، فضای همکاری جدی و تعاملی دوسویه با تشکل‌ها داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ثبات بخشی به مقررات موجود از مردادماه امسال در چارچوب یک برنامه حدود ۶ ماهه اقدام خواهیم کرد و نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی و تشکل‌ها را موردتوجه قرار خواهیم داد.

فاطمی امین گفت: هم‌زمان با اجرای سیاست‌های دولت برای حذف ارز ترجیحی، اعمال مدیریت ویژه روی سود بازرگانی کالا‌های وارداتی ضروری، متناسب با نیاز کالایی کشور انجام‌شده است.

در دومین روز از دهه تولید و تجارت به نام «تشکل‌ها؛ هم‌افزایی تولید و تجارت»  وزیر صمت با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی دیدار داشت.

لزوم برقراری و تعریف یک کانال ارتباطی مطمئن و مستمر میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های بخش خصوصی به‌عنوان حلقه واسط میان دولت و فعالان اقتصادی کشور و ایجاد ثبات درروند صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها ازجمله موارد طرح‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید