معرفی وزرای جدید برای تفکیک وزارت صمت/رئیس جمهور فاطمی امین را معرفی نکند

0
وزارت صنعت، معدن و تجارت
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با تصمیم دولت و رئیس جمهور محترم مبنی بر ارایه لایحه تفکیک وزارت صمت و تشکیل دو وزارتخانه جدید، رئیس جمهور باید دو وزیر به مجلس معرفی کند. البته آقای رییس جمهور می تواند مجدد فاطمی امین را معرفی کند اما ایشان باید مجدد از مجلس رأی اعتماد بگیرد و دلیل موافقت استیضاح کنندگان با این پیشنهاد این است که ما امکان عدم رأی مجدد به ایشان را داریم. البته پیشنهاد ما به آقای دکتر رئیسی این است که فرد جدیدی را معرفی کند.

به گزارش نبض صنعت، صدیف بدری درباره استیضاح وزیر صمت گفت: به یقین با توجه به گرانی‌های اخیر و افزایش ساعتی قیمت‌ها، نمایندگان دغدغه معیشت مردم را دارند و هدف از این استیضاح تغییر و اصلاح معیشت مردم بود ضمن آنکه کنترل بازار کالاهای اساسی و بازار خودرو ازجمله خواسته‌های ما محسوب می شود اما با توجه به مذاکرات میان رئیس مجلس با رئیس دولت و قول تفکیک دو وزارتخانه و معرفی وزرای جدید ظرف دو ماه آینده ازسوی رئیس‌جمهور، فعلا مسئله استیضاح منتفی شده است چراکه دغدغه ها با تفکیک و اصلاح وزارتخانه‌ محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از استیضاح وزیر صمت تغییر و اصلاح معیشت مردم بود، افزود: اینجانب به همراه 16 نفر دیگر از نمایندگان هنوز امضاءهای خود را برای استیضاح وزیر صمت پس نگرفتیم و فقط فرصتی به دولت برای اجرای کردن قول‌های خود داده شده است.

وی معتقد است: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه با توجه به تقسیم کردن مسئولیت و کاهش مسئولیت و بار بر دوش یک وزیر می‌تواند در ساماندهی بازار موثر باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: اینکه دوباره برای در دست گرفتن مسئولیت یکی از وزارتخانه‌ها آقای فاطمی امین معرفی شود، تصمیم دولت خواهد بود اما مجلس حق دارد مجددا به آن رای موافق یا مخالف دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید