قیمت نان واقعی می‌شود

0
نان کیلویی
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: مسئولان به ما قول دادند که نرخ واقعی نان را محاسبه و اعمال کنند اما مردم نان را به قیمت سال قبل خواهند خرید و مابه‌التفاوت را دولت به‌ حساب نانوایان واریز می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، بیژن نوروزی مقدم در مورد طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در تهران اظهار کرد: در جلسه‌ای که درمورد برنامه هدفمندسازی هوشمند آرد و نان با حضور مسئولان برگزار گردید، بنابراین شد که آرد به قیمت تمام شده به نانوا داده شود و نان هم قیمت واقعی پیدا کند.

وی افزود: از سال 1390 تا به الان فقط سه بار تعدیل قیمت نان صورت‌گرفته و هیچ‌وقت قیمت واقعی نان را به ما ندادند.

نوروزی مقدم درمورد نحوه اجرای این طرح گفت: مسئولان به ما قول دادند که نرخ واقعی نان را محاسبه و اعلام کنند البته مردم نان را به قیمت سال قبل خواهند خرید و مابه‌التفاوت را دولت به‌ حساب نانوایان واریز می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتقاد از اینکه قرار است فقط 15 درصد مابه‌التفاوت قیمت نان به‌ حساب نانوایان واریز شود، گفت: این 15 درصد به نسبت هزینه‌های مغازه و نانوا خیلی پایین است.

نوروزی مقدم تأکید کرد: نرخ واقعی نان هرسال باید به نانوا داده شود تا نانوا به تولید خوب رغبت پیدا کند اما در شرایطی که نرخ نان سرکوب شده و کیلویی فروخته می‌شود باید یک فروشنده و ترازودار هم استخدام شود که هزینه جدیدی را تحمیل می‌کند و بنابراین قیمت نان خود به‌ خود افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین در مورد طرح فروش کیلویی نان نیز توضیح داد: فروش کیلویی نان اوایل انقلاب در کل کشور انجام می‌شد اما متأسفانه ضررش بیشتر از منافعش بود و در نهایت هم حذف شد البته در حال حاضر مسئولان در حال پیگیری کم‌وکیف بحث فروش کیلویی نان هستند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید