رشد 25 درصدی تولید برنج

0
برنج
برنج
مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: امسال با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل، تولید برنج به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می رسد.

به گزارش نبض صنعت، محمد جواد خاکزاد با اشاره به برنامه افزایش تولید برنج در کشور، گفت: همه ساله در پیک برداشت، قیمت برنج کاهش پیدا می کند که متاسفانه به دلیل وجود واسطه ها و دلالان این افت قیمت به مصرف کننده نمی رسد.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو برنج طارم در کارخانه کمتر از ۸۰ هزار تومان و برنج پرمحصول ۵۰ هزار تومان است که حداکثر ۸۵ تا ۸۷ هزار تومان باید به مصرف کننده در تهران عرضه شود.

بیشتر بخوانید: منتظر کاهش قیمت برنج باشید

بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات برنج لغو شد

مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط تولید و ذخایر برنج در انبارهای کشور پیش بینی می شود که امسال قیمت برنج افزایشی نداشته باشد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد اذعان می‌کند: امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می شود که این‌ میزان ۴۰۰ هزار تن بیشتر از پیش بینی هاست.

بنابر آمار سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار تن کسری برنج داشتیم که امسال کمتر از ۵۰۰ هزار تن نیاز به واردات داریم چرا که طبق گفته مهاجر با این افزایش تولید بیش از ۷۰ درصد برنج مورد نیاز کشور را از داخل تامین کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید