کاهش ۳۷ درصدی مراجعان به خدمات پس از فروش ایران خودرو

0
نمایندگی ایران خودرو
­رئیس ارزشیابی کیفیت و خدمات پس از فروش ایران خودرو از کاهش ۳۷ درصدی مراجعان به خدمات پس از فروش ایران خودرو خبر داد. 

به گزارش نبض صنعت، کامیار ذوالفقاری با بیان این مطلب گفت: اگر سال پیش از هر ۱۰۰ خودروی تحویلی، ده خودرو پس از ۳ ماه از تحویل به خدمات پس از فروش مراجعه می‌کردند امروز این شاخص ۳۷ درصد بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته استاندارد اجباری قطعات مشمول ۶۰ قطعه بود که امسال این استاندارد‌ها به ۳۰۵ قطعه می‌رسد؛ در کنار این استاندارد‌ها، خودروسازان با انجام تست‌های جامع و فنی طراحی شده توسط خودروسازی‌های بزرگ مانند پژو افزایش کیفیت را برای کل زنجیره قطعات لحاظ می‌کنند.

ذوالفقاری فرآیند تولید و تعمیر قطعات را پیچیده و با تیراژ بالا دانست و گفت: اینکه بگوییم ایرادی در هیچ قطعه‌ای وجود ندارد گزافه گویی است، اما در گروه صنعتی ایران خودرو با بسیج منابع و نیرو‌ها توانستیم روز به روز این ضعف‌ها را برطرف کنیم و محصولات با کمترین ایراد را به دست مشتریان برسانیم، هدف این است که مشتریان بدون حضور در نمایندگی‌ها سرویس دوره‌ای رفع یا حتی ایرادات ماشین شان برطرف شود.

بیشتر بخوانید : شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید

وی اضافه کرد: در فرآیند تست و طراحی جعبه فرمان برقی محصول دنا پلاس در اولین بازخوردها، متوجه ایرادات و معایب شدیم که با اعلام فراخوانی از مشتریان خواستیم با مراجعه به تعمیرگاه‌ها نسبت به تعویض جعبه فرمان اقدام کنند.
وی با اشاره به روند بهبود قطعات در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته گفت: با توجه به اینکه خودروسازان سفارش دهنده قطعات هستند، اما با توجه به قیمت‌های دستوری و تعیین سقف قیمتی برای خودروساز هیچگاه نه به قطعه سازان دستوری برای افت کیفیت صادر شده و نه موافق افت کیفیت هستیم.

وی افزود: بهبود عیب یابی، ارتقا فنی کارشناسان، ارتقا تجهیزات تست، افزایش دانش و مهارت پرسنل و استفاده بهینه از محیط و امکانات برنامه‌های از برنامه‌های امسال برای کارکنان ایران خودرو است که قبل از دی ماه امسال به ثمر می‌نشیند.

وی با اشاره به مدیریت جدید ایران خودرو گفت: عبور مستقیم خودرو استراتژی جدید ما و کلید راهگشای صنعت خوردو است که به لحاظ کیفیت هم بهبود خواهیم داشت.

وی گفت: شرکت بازرسی استاندارد کیفیت که نهاد نظارتی دولتی هم محسوب می‌شود امسال نمره کیفی سبد محصولاتمان را نسبت به سال پیش ۱۳ درصد افزایش داده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید