استفاده بهینه از ذخایر معدنی با همکاری دانش بنیان‌ها

0

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر اهمیت همکاری و همگرایی شرکت‌های پیشران حوزه معدن و صنایع معدنی با شرکت‌های دانش بنیان در جهت استفاده بهینه از ذخایر معدنی کشور تاکید کرد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ وجیه اله جعفری در رویداد توسعه زیست بوم نوآوری حوزه معدن با اشاره به اکتشافات ۷ سال اخیر در کشور افزود: اکتشافات وسیعی در حوزه معدن صورت گرفته که منجر به افزایش ذخایر معدنی کشور شده است. به گونه‌ای که فقط ۵ تا ۱۰ درصد از این ذخایر حدود ۲۷ میلیارد دلار به ارزش ذخایر معدنی کشور افزوده است. این در حالی است که در صورت بهره مندی از تکنولوژی‌های جدید و به روز می‌توان کار اکتشاف را با سرعت و دقت بیشتری دنبال کرد.

وی ادامه داد: استخراج بهینه نیازمند دانش جدید است که بازیگران اصلی این حوزه شرکت‌های دانش بنیان هستند که می‌توان با بهره گیری از ظرفیت آن‌ها دانش به روز در بخش‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری به دست آورد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اهمیت حمایت نهاد‌های آموزشی و پژوهشی، صندوق‌ها و نهاد‌های خدماتی از شرکت‌های دانش بنیان افزود: ایمیدرو در این حوزه با دانشگاه ارتباط مستمری داشته و ایجاد مراکز پژوهشی نوع سوم همچون یونیدرو، مرکز هوشمندی، طرح زیست بوم نوآوری معدن و صنایع معدنی، برگزاری جشنواره دائمی اینوماین و نیز هوشمندسازی معادن با استفاده از ظرفیت مراکز فوق از جمله فعالیت‌های ایمیدرو در این حوزه است.

 بیشتر بخوانید : ضرورت توسعه هوش مصنوعی و هوشمندسازی معادن

جعفری گفت: ایمیدرو نقش بستر ساز و تسهیل گر در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را دارد و در راستای شعار سال جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان ۵ راهبرد و ۲۳ اقدام را تدوین کرده است که طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور‌های معدنی جهان در حال حاضر به دنبال استفاده از فناوری روز برای تولید فولاد بدون کربن و کاهش آلایندگی در بخش معدن و صنایع معدنی هستند، استفاده از پتانسیل و توانمندی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در جهت دستیابی به این دانش‌ها و همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است.

 انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید