رشد ۳۴.۱ درصدی تولید فولاد ایران

0
فولاد مبارکه
انجمن جهانی فولاد گزارش داد: مجموع تولید جهانی این محصول طی جولای ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۶.۵ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید فولاد ایران رشد ۳۴.۱ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش نبض صنعت به نقل از انجمن جهانی فولاد، فولادسازان جهان طی جولای ۲۰۲۲ میلادی، ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از افت ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در حالی که تولید ففولاد ایران ردمدت مشابه رشد ۳۴.۱ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی، یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۴ درصدی را نشان می دهد.

رشد ۳.۷ درصدی تولید هفت ماه فولاد ایران

طی مدت یاد شده، ایران در مجموع ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، 3.7 درصد افزایش یافته است. تولید فولاد خام کشور در جولای سال جاری میلادی نیز با ۳۴.۱ درصدی در مقایسه با ماه مشابه ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون تن رسید.

ازابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۶۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (افت ۶.۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۸ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (افت ۴.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۴۸ میلیون تن (کاهش ۳ درصدی) و روسیه با تولید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (کاهش ۷ درصدی) در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۳.۴ درصدی)، آلمان باتولید ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵.۱ درصدی)، ترکیه با تولید ۲۱ میلیون و ۴۶ هزار تن (افت ۶.۹ درصدی)، برزیل با تولید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (کاهش ۳.۵ درصدی) و ایران با تولید ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (رشد ۳.۷ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید