سهم ۶درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش معدن ناچیز است

0
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور تنها ۴۴۴ شرکت دانش بنیان معدن و صنایع معدنی در بین هفت‌هزار و ۶۴ شرکت دانش بنیان کشور و سهم ۶درصدی، سهمی بسیار ناچیز برای بخشی است که مشکلات کار در آن زیاد است.

به گزارش نبض صنعت، وجیه‌الله جعفری امروز اظهار افزود: در بخش معدن به‌خصوص در قسمت اکتشافات با مشکلات متعددی مواجه ایم که یکی از آنها نبود دانش فنی کافی است.

وی بیان داشت: باید با توسعه ارتباطات، شبکه سازی، شناسایی و معرفی افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان به بسترسازی بپردازیم تا خروجی آن توسعه اقتصادی کشور باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه‌داد: در حوزه اکتشافات به دلیل ریسک بالای کار، شرایط با دو حوزه دیگر یعنی استخراج و فرآوری متفاوت است.

وی گفت: در موضوع ماشین‌آلات معدنی، مباحث قیمتی و استخراج بهینه، در کنار مسائل فنی و ایمنی بسیار مهم است.

جعفری اضافه کرد: امروز ۱۱ هزار معدن در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها معادن کوچک‌مقیاس هستند، اما شاید بتوان با تامین تجهیزات مناسب و متناسب این ذخایر را اقتصادی کرد.

بیشتر بخوانید : استفاده بهینه از ذخایر معدنی با همکاری دانش بنیان‌ها

وی اظهارداشت: حسن معادن کوچک، وجود آنها در مناطق محروم است که با راه‌اندازی آنها می‌توان به اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از این مناطق اقدام کرد و این بسترسازی بر عهده ایمیدرو است.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: ایمیدرو به‌دنبال اشتغالزایی، توسعه معادن و استفاده بهینه از ذخایر و نیروی انسانی است که یک راه تحقق این مهم از طریق رویدادهای این چنینی است.

وی بیان‌داشت: ایمیدرو وظیفه بسترسازی را از طریق تامین مالی و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بر عهده دارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید