رشد ۳۱ درصدی تولید کفش در چهار ماهه اول امسال

0
بر اساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع پاپوش و کفش در چهار ماه نخست امسال افزایش ۳۱.۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

به گزارش نبض صنعت، در این گزارش تولید ۴۵ میلیون جفت انواع پاپوش و کفش در چهار ماه نخست امسال به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۳۴ میلیون و ۲۰۰ جفت بوده است.

در گروه کالا‌های منتخب نساجی، کفش و چرم، تولید انواع الیاف نساجی نیز با رشد تولید همراه بوده و بیشترین رشد مربوط به تولید الیاف اکریلیک با ۲۶.۱ درصد و تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن، در چهار ماه نخست امسال بوده است. همچنین، تولید این کالا در چهار ماه نخست ۱۴۰۰، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ثبت شده است.

براساس این گزارش، تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی و الیاف پلی استر نیز به ترتیب افزایش ۱۱.۵ و ۵.۸ درصدی داشته و میزان تولید نیز در نخ پنبه‌ای ترکیبی الیاف مصنوعی از ۷۹ هزار و ۸۰۰ تن در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ به ۸۹ هزار تن در چهار ماه نخست امسال رسیده است. همچنین، ۶۶ هزار و ۲۰۰ تن الیاف پلی استر در چهار ماه نخست ۱۴۰۰ تولید شده که این رقم در چهار ماه نخست امسال به ۷۰ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید : تامین مواد اولیه، چالش تولیدکنندگان کفش دست دوز

در این گروه، تنها نخ فیلامنت پلی استر کاهش تولید ۰.۵ درصدی را داشته و از ۹۸ هزار و ۱۰۰ تن در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۹۷ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یافته است.

در این گروه کالایی، تولید چرم نیز با کاهش تولید همراه بوده و رشد منفی ۶.۳ درصدی را به ثبت رسانده است. میزان تولید چرم در چهار ماه نخست امسال ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فوت بوده در حالیکه این رقم برای مدت مشابه پارسال ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار فوت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید