جدیدترین اخبار در مورد هواپیمای زیر 20 نفر از زبان وزیر صمت

0
وزیر صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدفگذاری برای توسعه فناوری هوایی با همکاری صنعت و دانشگاه صورت گرفته و ما به عنوان متولی صنعت از طرح‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در این باره حمایت می‌کنیم.

به گزارش نبض صنعت، سیدرضا فاطمی امین اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار در وزارت صنعت، معدن و تجارت دفتر صنعت هوایی را ایجاد کردیم که به علت اهمیت این حوزه بود.

وی با بیان اینکه در چهار سرفصل حوزه هوایی فعال هستیم گفت: حوزه نخست پهپاد‌ها است که خوشبختانه در این زمینه هم اکنون به اوج رسیدیم و صادرات خوبی هم در این حوزه داریم.

وزیر صمت ادامه داد: حوزه دوم آغاز به کار هواپیما‌های سبک است که در بخش هواپیما‌های زیر ۲۰ نفر تعاملات را با چندین شرکت آغاز کردیم و به دنبال این هستیم که هواپیما‌های سبک ۱۲ نفره، ۱۷ نفره و بازار هوانوردی عمومی را در کشور توسعه دهیم.

وی گفت: برای شهر‌هایی که فاصله آن‌ها با هم ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است کاملاً اقتصادی و معقول است که هواپیما‌های ۱۲ نفره کار جابجایی مسافر را انجام دهند.

فاطمی امین افزود: حوزه سوم بالگرد است که در این حوزه هم توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد و همکاری‌هایی را با چند کشور آغاز کردیم و در همین اجلاس شانگهای، مذاکراتی با کشور‌های دیگر برای حوزه بالگرد صورت گرفت.

وزیر صمت افزود: حوزه چهارم، هواپیما‌های پهن پیکر و باریک پیکر است که بنا داریم با همکاری دانشگاه و صنعت، فناوری در این حوزه را توسعه دهیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید