احتمال تعطیلی خودروسازان اروپایی به دلیل افزایش قیمت انرژی

0
با افزایش سرسام آور قیمت انرژی در اتحادیه اروپا، زمستان سخت می‌تواند تولید را در بخش‌هایی از صنعت خودرو متوقف کند.

به گزارش نبض صنعت از راشاتودی، براساس گزارش اس اند پی، با افزایش سرسام آور قیمت انرژی در اتحادیه اروپا، زمستان سخت می‌تواند تولید را در بخش‌هایی از صنعت خودرو متوقف کند. همچنین به دلیل همه گیری کووید-19 و جنگ در اوکراین خطوط عرضه خودرو را به ویژه در مورد نیمه هادی ها گسترش داده است.

در نتیجه، این صنعت ممکن است در ماه‌های آینده با فشار شدید ناشی از هزینه‌های انرژی مواجه شود.

بیشتر بخوانید:برنامه ایران و روسیه برای تولید خودروی مشترک

از سه ماهه چهارم سال 2022 تا 2023، پیش بینی می‌شود تولید سه ماهه کارخانه‌های خودروسازی مستقر در اروپا بین 4 تا 4.5 میلیون دستگاه باشد. با این حال، این گزارش می‌گوید با «محدودیت‌های بالقوه خدمات»، این تولید می‌تواند به ۲.۷۵ میلیون واحد در هر سه ماهه کاهش یابد.

سهمیه اجباری تولید کنندگان اروپایی خودرو

براساس این گزارش با اشاره به سهمیه بندی اجباری انرژی برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان خودرو در منطقه، اختلالات قابل توجهی در زنجیره تامین از نوامبر تا بهار پیش بینی کرد.

بیشتر بخوانید: مذاکره برای واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار از اروپا

ادوین پوپ، تحلیلگر اصلی S&P Global Mobility، خاطرنشان کرد : «اگر به زنجیره تأمین نگاه کنید – به‌ویژه جایی که ساختار فلزی از طریق فشار دادن، جوشکاری شکل می‌گیرد، مقدار زیادی انرژی درگیر است. کل مصرف انرژی در این شرکت‌ها می تواند تا یک و نیم برابر چیزی باشد که امروز در مونتاژ خودرو می‌بینیم. ما می شنویم که بخشی از این ظرفیت تولید به قدری غیراقتصادی می‌شود که شرکت ها به سادگی  واحد را تعطیل می‌کنند.

وی همچنین  گفت که تحلیل S&P Global Mobility قبل از خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه در اواخر ماه گذشته انجام شده است. پوپ هشدار داد : «رویدادهایی از این دست به ناچار ترازو را به سمت پایین‌ترین سطح که پیش‌بینی کرده‌ایم تغییر می‌دهد، به‌ویژه از نظر مدت زمانی که برای تعمیر چیزهایی از این نوع نیاز است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید