وزارت صمت نسبت به تامین تسهیلات برای صنایع کوچک اقدام کند

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در حوزه تامین منابع مالی، ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای صورت گیرد زیرا از یک سو برای راه‌اندازی این واحدها به اعتبار کمی نیاز است و از سوی دیگر این مجموعه‌ها اشتغال بسیاری ایجاد می‌کنند.
به گزارش نبض صنعت، حجت الله فیروزی درباره مشکلات صنایع کوچک و متوسط، گفت: از آنجا که این صنایع مجموعه‌هایی کوچک و متوسط هستند در برخی موارد مورد بی‌توجهی دولت یا سایر بخش‌ها قرار می‌گیرند به طور مثال بسیاری از این صنایع، تسهیلات و زمین دریافت نمی‌کنند.

صنایع کوچک اشتغالزایی بیشتری دارند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط نسبت به سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز برای راه‌اندازی آن‌ها، بسیار بیشتر از مجموعه‌هایی است که به سرمایه‌گذاری کلان برای شروع فعالیت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: ضرورت تدوین راهبرد توسعه صنعتی با نگاه به صنایع کوچک

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط وزارت صمت باید ساختار قوی‌تری برای این حوزه در نظر گیرد، اضافه کرد: توجه به صنایع کوچک و متوسط و رفع چالش‌های پیش روی آن‌ها، در اقتصاد کشور تاثیر مثبت دارد.

لزوم ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای کوچک و متوسط

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید در حوزه تامین منابع مالی، ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای صورت گیرد زیرا از یک سو برای راه‌اندازی این واحدها به اعتبار کمی نیاز است و از سوی دیگر این مجموعه‌ها اشتغال بسیاری ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت تسهیلات ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه صنایع کوچک

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نکته دیگر که باید در این بخش از صنعت به آن توجه داشت مبحث صادرات آنها است، تصریح کرد: از آنجاکه واحدهای تولیدی این بخش از صنعت، کوچک هستند و خود آنها به تنها نمی‌توانند بازاریابی خارجی را داشته باشند، باید از طریق تشکیل کنسرسیوم‌های آنها را تجمیع و در این قالب کار صادرات را انجام دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید