افزایش ۳۱۹ درصدی تولید خودروی کامل در هفت ماهه امسال

0
کارخانه خودروسازی
مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۳۱۹ درصدی تولید خودروی کامل در هفت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، عبدالله توکلی لاهیجانی با بیان اینکه سه چالش اصلی صنعت خودرو « قیمت، تولید، عرضه » است افزود: با وجود اینکه از سال 97 با شدت گرفتن تحریم ها با افت تولید در صنعت خودرو مواجه بودیم در ۷ ماهه امسال شاهد افزایش 12 درصدی تولید هستیم .

وی‌ اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده شاهد تثبیت جریان تولید و کاهش روند تولید خودرو‌های ناقص در ۷ ماهه امسال بودیم بر این اساس جمع تولید خودروی کامل در مقایسه با سال گذشته ۳۱۹ درصد رشد داشته است ضمن اینکه اکنون همه خودرو‌هایی که تولید می‌شود عبور مستقیم است.

توکلی با اشاره به اینکه سال گذشته 91 هزار خودرو در سایپا تولید شده است ادامه داد: در 7 ماهه امسال تعداد فاکتورهای صادر شده ۳۰ درصد افزایش داشته و تعهدات خودروسازان کمتر شده، همچنین 21 هزار خودروی کامل در ایران خودرو تولید شده است .

توکلی لاهیجانی گفت: در بخش خصوصی نیز شاهد افزایش تولید بودیم به طوری که امسال ۱۵ درصد افزایش تولید داشته ایم؛

به گفته مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در تولید اتوبوس و مینی بوس ۳۷ درصد افزایش تولید داشته ایم؛ در تولید موتور سیکلت هم با برنامه ریزی که انجام شده رشد قابل قبولی را شاهد بودیم به طوری که اکنون در ۷ ماهه امسال: ۲۳۹ هزار موتور سیکلت تولید شد و تا پایان سال حدود ۱۵ هزار موتورسیکلت نیز تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید : افزایش ۴۷ درصدی تولید خودروی کامل

وی همچنین افزود: در تولید خودروی اقتصادی تعرفه به کمترین حد ممکن است؛ بورس در مورد خودروی وارداتی می تواند تعیین کننده قیمت باشد.

توکلی با بیان ایکنه ایران خودرو متناسب با افزایش تولید در عرضه نیز با سیاستهایی که اعمال کرده رشد ۷۶ درصدی را در هفت ماهه امسال به ثبت رسانده است افزود: راه اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو: عرضه خودرو در بورس کالا و برگزاری انواع نمایشگاه های خودرویی از دیگر برنامه های ما بود .

توکلی لاهیجانی افزود: برنامه توسعه محصول، هم افزایی و تغییر قواعد صنعت خودرو را در دستور کار داریم تا همه کارها پایدار انجام شود. بحث واردات نیز مطرح است و چند سیاست اصلی در واردات در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم‌گام با مسیر ساخت داخل و‌ توسعه پلتفرم های اقتصادی واردات انجام خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید