معادن تا پایان آذر ماه برای ثبت درخواست واردات ماشین‌آلات فرصت دارند

0
معدن
معدن
سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای مجوز واردات ماشین‌آلات معدنی و ضرورت ثبت درخواست واردات در سامانه جامع تجارت تا پایان آذر ماه را ابلاغ کرد.

به گزارش نبض صنعت، حمید حمیدی (سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت)، ابتدای ماه جاری موضوع مجوز واردات ماشین‌آلات معدنی را به مدیران کل روسای سازمان صمت ۳۱ استان و جنوب کرمان ابلاغ کرد.

وی در این ابلاغیه، ضمن اشاره به به بخشنامه شهریور ماه، به جزئیات ثبت درخواست برای واردات پرداخته است.

پس از آن، این مقام مسئول، در نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و رئیس خانه معدن ایران، موضوع مجوز واردات ماشین‌آلات معدنی و ثبت درخواست در موعد مقرر را ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه آمده است که ” با عنایت به ضرورت تامین ماشین‌آلات مورد نیاز بخش معدن، کلیه تقاضاهایی که بیش از صدور بخشنامه شماره ۶۰/۱۵۴۹۱۱ تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ معاونت متبوع، توسط سازمان‌های استانی به این اداره کل ارجاع شد، به منظور تسریع در روند صدور مجور، وفق فرآیند سابق مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته است؛ لذا مراتب در قالب لیستی شامل معادن و میزان مجور واردات تخصیص یافته به ایشان طی نامه شماره ۶۰/۱۸۶۱۶۱ تاریخ دوم آبان ۱۴۰۱ که به پیوست ایفاد شده، با هدف اطلاع‌رسانی به متقاضیان به اداره کل صمت استانی ابلاغ شده است.

معادن فرصت دارند تا انتهای آذر ماه نسبت به ثبت درخواست واردات در سامانه جامع تجارت اقدام کنند. در غیر اینصورت این مجوز کان‌لم‌یکن تلقی شده و متقاضیان باید وفق شرابط بخشنامه مذکور، تقاضای خود را از طریق اداره کل استانی دنبال کنند.

با عنایت به موارد مطروحه و فوریت موضوع، خواهشمند است اطلاع‌رسانی لازم به واحدهای معدنی عضو آن مجموعه صورت گیرد. “

گفتنی است که تا پیش از این بخش معدن و فعالان این حوزه، از فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات معدنی گلایه داشته و مشکلات آن‌ها به سبب عدم‌ تامین نیاز معادن به ماشین‌آلات طی سال‌های گذشته، انباشت شده و به مرحله هشدار رسیده است؛ لذا به مراتب خواستار رفع موانع وارادت در این بخش بوده‌اند و معتقدند که تولیدکنندگان داخلی توان کافی برای تامین نیاز داخل را ندارند.

بیشتر بخوانید : اصلاحات وزارت صمت در تأمین ماشین‌ آلات معدنی

طبق آمار، طی چهارماهه نخست ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۳۴.۵ میلیون دلار ماشین‌آلات معدنی تحت تعرفه از هشت کشور وارد شده که بیشترین واردات با سهم حدود ۶۷ درصدی از مبدا امارات متحده عربی، صورت گرفته است.

یادآوری می‌شود که اردیبهشت ماه سال جاری، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش قیمت ماشین‌آلات معدنی را تایید و علت آن را ممنوعیت واردات این ماشین‌آلات و مشکلات در حوزه تامین آن‌ها عنوان و تاکید کرد که تسهیل در تأمین ماشین‌آلات معدنی بسیاری از مسائل این حوزه را حل خواهد کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید