بهره برداری از تله ماتیک خودرو متصل در محصول «ری‌را»

0
کیانوش پورمجیب
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پروژه تله ماتیک خودرو متصل در سه ماهه ابتدایی سال آینده به عنوان نمونه با خودروی ری‌را به بهره برداری نهایی می رسد.

به گزارش نبض صنعت، کیانوش پورمجیب در آیین امضای قرارداد تولید سامانه تله ماتیک خودروهای متصل، با بیان اینکه در راهبرد جهانی صنعت خودرو، چند رویکرد غالب وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این رویکردها خودروهای متصل است که در حال به سرانجام رساندن آن هستیم و موضوع بعدی خودروهای برقی است که چندی پیش از اولین محصول برقی ایران خودرو رونمایی شد.

پورمجیب با اشاره به این‌که این اقدام در همکاری با شرکت جتکو ایران خودرو و نیز برخی از مجموعه های دانش بنیان و دانشگاهی کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این مجموعه دانش پایه، با کمک نیروهای جوان و نخبه خود، در تحقق بیانات مقام معظم رهبری در لزوم استفاده از ظرفیت شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان و تولید محصولات به روز و نیز تولید داخل، اولین نمونه نیمه صنعتی خودروی تارا برقی را در شهریور ماه سال جاری تولید و رونمایی کرد.

وی افزود: پروژه خودروی متصل در همکاری با سازمان صنایع دفاع، شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت صاشیراز، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، مرکز تحقیقات ایران خودرو، شرکت تام، ساپکو، ایساکو و امدادخودرو و با تنظیم‌گری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت های کشور جهت تردد و استفاده از خودروهای برقی، توانایی تولید انبوه خودروی برقی در گروه صنعتی ایران خودرو وجود دارد.

به گفته وی، موضوع خودروی خودران نیز در ادامه این فرآیند قرار دارد که ایران خودرو در این مسیر نیز گام برمی دارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید