صرفه جویی ارزی 50 درصدی با بومی سازی سامانه خودروهای متصل

0
کیوان وزیری
مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو از صرفه جویی ارزی 50 درصدی با بومی سازی سامانه تله‌ماتیک خودروهای متصل ایران خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت در یک نشست خبری در حاشیه امضای قرارداد سامانه تله‌ماتیک خودروهای متصل ایران خودرو بین شرکت تام ایران خودرو و صاشیراز، اظهار داشت: طراحی سخت افزار و نرم افزار این سامانه 100 درصد ایرانی است و الگوی اولیه ما خودروهای ژاپنی و آلمانی بوده اند.

وی تصریح کرد: طی ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه برق الکترونیک حرکت رو به جلوی نداشتیم و همیشه وابسته بودیم ولی در حال حاضر با توجه به تاکید برای دانش بنیان شدن کشور، توانستیم قدرت طراحی خود را تقویت کنیم.

وزیری با بیان اینکه در دستیابی به این سامانه از یک شرکت وابسته به صنایع دفاع استفاده کرده‌ایم، گفت: به این ترتیب یک تامین کننده جدید به ایران خودرو اضافه شده است.

وی ادامه داد: البته موفقیت این کار به دو عامل ایجاد زیرساخت های لازم توسط وزارت ارتباطات و همچنین نصب تجهیزات لازم در راههای کشور توسط وزارت راه بستگی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت دسترسی به اینترنت و زیرساخت های مناسب برای عملیاتی شدن سامانه الکترونیکی خودروهای متصل، گفت: این ماژول بر روی خودروهای وارداتی که دارای ماژول کانکتد کار هستند نیز قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: داخلی‌سازی سامانه تله‌ماتیک خودروهای متصل ایران خودرو

مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو با بیان اینکه اجرای این پروژه ۵۰ درصد کاهش ارزبری برای کشور به همراه دارد، گفت: این طرح در مرحله اول قابل اجرا بر روی خودروهای ری‌را و تارا است که با تولید هر عدد از از بردهای الکترونیکی این سیستم شاهد کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها خواهیم بود و در تولید انبوه ۲۰ هزار خودرویی نیز کاهش ۵۰ درصدی ارزبری را خواهیم داشت.

به گفته وزیری، به ازای تولید هر برد از این محصول از خروج ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار ارز از کشور جلوگیری می شود و این سیستم بر روی همه محصولات جدید ایران خودرو قابل نصب است.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار نبض صنعت در مورد هزینه نصب سیستم خودروهای متصل بر روی محصولات ایران خودرو برای خریداران نیز گفت نرخ ها توسط شورای رقابت و یا بر مبنای استراتژی ایران خودرو تعیین خواهد شد ولی قیمت قابل توجهی نخواهد داشت و ۱۰۰ درصد مشتریانِ درخواست این محصول را ارائه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: قیمت این سیستم در بازار هر چقدر باشد ما آن را ۵۰ درصد کمتر عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو همچنین در پاسخ به سوال دیگر نبض سند در مورد وضعیت به روزرسانی سیستم های رباتیک ایران خودرو، گفت: ۷۵ درصد رباتهای کشور و ۱۰۰ درصد ربات های ایران خودرو توسط شرکت تام نصب شده اند و در حال حاضر ربات های ایران خودرو همگی به روز هستند و برای محصولات جدید نیز بر اساس فرایندهای تولید در حال برنامه ریزی هستیم.

 وی همچنین در مورد درز اطلاعات شخصی کاربران سیستم خودروهای متصل به بیرون نیز گفت: این نگرانی که اطلاعات افراد مورد سوء استفاده قرار گیرد وجود ندارد چرا که همه سرورهای مربوط به پروژه متعلق به ایران خودرو هستند.

مدیرعامل تام ایران خودرو در ادامه با بیان اینکه صنعتی سازی تمام پروژه های خودرویی ایران خودرو بر عهده شرکت تام ایران خودرو است، گفت: علاوه بر پیاده سازی سخت افزاری و ماشین آلات ایران خودرو به برخی صنایع مانند فولاد و دیگر صنایع معدنی نیز ورود کرده ایم که اجرای پروژه برای شرکت فولاد مبارکه و همچنین نیروگاه باغستان برای وزارت نیرو از آن جمله است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید