همکاری‌های دانش‌بنیانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و تام‌ایران‌خودرو

0
سند تفاهم همکاری‌های دانش‌بنیان میان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و شرکت تام‌ایران‌خودرو با حضور ریاست دانشگاه و مدیرعامل شرکت تام در محل این دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد همکاری و هم‌افزایی توانایی طرفین در ارایه خدمات و اجرای پروژه‌های مشترک علمی‌ پژوهشی در زمینه‌های نیرو و تاسیسات، کنترل و اتوماسیون، صنایع خودرویی، صنایع معدنی، حمل و نقل و زیر ساخت، صنایع نفت و گاز، رباتیک و هوش مصنوعی، ابزار دقیق و اینترنت اشیاست.

در این میان، مشاوره، انتقال و تولید فناوری، آموزش تخصصی منابع انسانی، ترویج، توسعه و فرهنگ‌سازی (برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و انتشار کتب و مقالات مشترک)، امکانات آزمایشگاهی، علمی و آموزشی، حمایت از ایده‌های متقابل جهت سرمایه‌گذاری، حمایت از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها و مالکیت فکری از محورهای همکاری مشترک آینده خواهند بود.

در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه، حسن کریمی مزرعه‌شاهی رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد همکاری‌های گسترده‌تر و جدی‌تر در حوزه‌های دانش‌بنیان صنعت خودرو باشیم. علاوه بر آن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در دانشکده‌های مهندسی مکانیک، مواد و صنایع در بسیاری از کسب و کارهای صنعتی که تام حضور دارد می تواند به این تفاهم بپیوندد.
وی افزود: صرف انجام یک پروژه مشترک، به تنهایی مشکلی از پیش روی صنعت برنمی دارد بلکه باید بستر را برای یک همکاری مستمر و انجام فعالیت‌های جدی‌تر فراهم کرد.

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ارایه یک پیشنهاد برای به ثمر نشستن همکاری صنعت و دانشگاه یادآور شد: دانشگاه ما این آمادگی را دارد تا یک موسسه مشترک با شرکت تام تاسیس و بر اساس آن پروژه‌های مشترک تعریف و نحوه شکست پروژه نیز تعریف شود و از این طریق بتوان نقش دانشکده‌های مختلف و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را در آن مشخص کرد.

در ادامه کیوان وزیری مدیرعامل شرکت تام نیز با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال دانش بنیان از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو بالغ بر ۲۴ سال سابقه فعالیت صنعتی دارد و برای گسترش و تجهیز اتاق فکر خود نیاز به توسعه روابط خود با دانشگاه دارد.

وی افزود: تام هم اکنون علاوه بر صنعت خودرو در حوزه‌هایی چون صنایع معدنی، نیرو، حمل و نقل و زیرساخت، اتوماسیون و نفت، گاز و پتروشیمی مشغول فعالیت است و در برهه کنونی تمرکز خاصی بر حوزه شبکه برق و الکترونیک صنعت خودرو دارد و به دنبال تعمیق روابط خود در حوزه های دانشگاهی است.

لازم به ذکر است، شرکت تام ایران خودرو در قالب هسته مرکزی ارتباط با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان به ارایه فراخوانی برای توسعه روابط خود با این مراکز پرداخته و از این طریق برای ارتقای سبد دانشی خود در صنعت و صنعتی سازی ایده های فناورانه اقدام کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید