بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه باعث رونق تولید می‌شود

0
عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد حمایت دولت از بازار سرمایه گفت: بسته حمایتی دولت باعث ترمیم و تقویت این بازار می‌شود و کمک‌کننده به رونق تولید و تجارت کشور خواهد بود.

به گزارش نبض صنعت، رمضانعلی سنگدوینی در مورد بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه و بیمه شدن سهامداران اعلام کرد: بیمه پرتفوی سهامداران جهت حمایت از سرمایه گذاران در بورس بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت شفاف و درست برای مردم تشریح شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور یعنی تقریباً دو سوم جمعیت کشور در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از این جهت حمایت از بازار سرمایه برای اقتصاد کشور بسیار مهم است.

نماینده مردم گرگان گفت: دولت و سازمان بورس باید با بسته‌های حمایتی بیشتر بازار سرمایه را دوباره زنده کنند، وزیر اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت نفت و دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه به بورس کمک کنند نیز وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

سنگدوینی در پایان تاکید کرد: حمایت‌هایی از این دست از بازار سرمایه، موجب تقویت اقتصاد و رونق تولید و تجارت کشور می‌شود.

در هفته گذشته نیز تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسوولان در قالب یک بسته حمایتی ۱۰ بندی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید : بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه ابلاغ شد

در این بسته، مصوباتی از جمله بیمه شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام ناشران بزرگ مدنظر قرار گرفت که این اتفاق توانست بار دیگر امید را به سهامداران و نیز صعود را به شاخص بورس بازگرداند.

همچنین یکی از بندهای اصلی بسته حمایتی بازار سرمایه، سبد سهام یا همان اوراق تبعی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است که ۹۶ درصد سهامداران حقیقی را پوشش می‌دهد و این طرح مورد تایید اکثر فعالان حاضر در این بازار قرار گرفت.

در ادامه اقدامات انجام شده از سوی مسوولان دولتی، طی چند روز گذشته سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی به صنایع این اطمینان را داد که دولت سیزدهم، وارد روند قیمت گذاری دستوری نمی‌شود و در این موضوع متعهد باقی می‌ماند. از این رو پس از سیمان، خودرو و تایر در بورس کالا عرضه شده و این روند ادامه دارد.

همچنین با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس در تلاش هستیم ابهام‌ها را از بازار سرمایه حذف کرده و در جهت اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی قدم برداریم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید