بسته هوشمندسازی معدن و صنایع معدنی تدوین می شود

0
معاون وزیر صمت گفت: ایمیدرو بسته سیاستی به‌منظور ورود به نسل چهارم صنعتی و هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی ارائه می کند.

به گزارش نبض صنعت، وجیه الله جعفری اظهار کرد: لازم است سند سیاستی مناسب برای ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی و هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی در کوتاه‌ترین زمان نهایی شود.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: شرکت‌های این حوزه در هر سطحی که قرار دارند را باید به طور کارشناسانه راهبری کرد تا از مزیت‌ها و فرصت‌های انقلاب صنعتی چهارم بهره ببرند.

وی ادامه‌داد: نقش ایمیدرو از اجرا به سمت تسهیل‌گری، بسترسازی و هدایت تغییر کرده است و در حوزه انقلاب صنعتی نسل چهارم به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها در بخش فناوری هستیم.

هوشمندسازی معادن

وی با بیان اینکه هوشمندسازی معادن یکی از راهبردهای کلیدی بخش معدن و صنایع معدنی است، گفت: استفاده و بهره مندی از فناوری‌های تحول آفرین و سرمایه گذاری و توسعه باید از اولویت‌های راهبردی در اسناد تحول‌گرایانه این حوزه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مدیران ایمیدرو، پیشنهادات خود را راجع به پیش نویس این سند راهبردی اعلام کنند تا با تعیین یک برنامه زمانبندی، وارد فاز اجرا شویم.

بیشتر بخوانید : ضرورت توسعه هوش مصنوعی و هوشمندسازی معادن

پیاده‌سازی طرح‌های جامع فلزات

وی ضمن اشاره به اقدامات توسعه‌ای ایمیدرو در تهیه طرح‌های جامع محصولات معدن و صنایع معدنی، گفت: ایمیدرو به منظور پیاده سازی اسناد توسعه‌ای این بخش همچون طرح‌های جامع فلزات اساسی (فولاد، مس و سرب و روی)، توسعه حوزه‌های آموزش، تجهیز نیروی انسانی و تأمین ماشین آلات را برنامه ریزی کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید