حاشیه جدید پورشه‌ های مزایده‌ای

0
واردات خودرو
معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در مورد خودروهای پورشه اختلافی بین سال ساخت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گفت: برندگان یا باید اختلاف قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان را بپردازند و یا اینکه با دریافت ودیعه خودرو را بازگردانند.

به گزارش نبض صنعت، سعید غلامی معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر مدل اعلام شده برخی خودروهای پورشه فروخته شده از سال 2017 به 2018 در زمان کارشناسی راهور و پلاک‌گذاری گفت: به دلیل فوریت زمانی که برای مزایده تعیین شده بود بعضا برخی از اطلاعات مربوط به خودروها به صورت کامل به سازمان اموال تملیکی نرسیده بود، در نتیجه مغایرت‌هایی بین اسناد این خودروها در گمرکات و ارزیابی کارشناسان رسمی وجود داشت.

وی افزود: امکان توقف مزایده به دلیل این مغایرت‌ها نیز وجود نداشت بنابراین ما تمامی این خودروها را در مزایده قرار دادیم. با این وجود این احتمال را دادیم که ممکن است پس از برنده شدن اشخاص بین اسناد و خودرو مغایرت به وجود بیاید. در مورد خودروهای پورشه نیز اختلافی بین سال ساخت 2017 و 2018 وجود داشت.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت ‌پورشه های مزایده ای تغییر نکرد؟

معاون جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: در نتیجه دو حالت وجود دارد، یا فردی که خودرو را برنده شده راضی است که مابه‌التفاوت قیمت کارشناسی 500 تا 600 میلیون تومانی که بین این دو مدل وجود دارد را بپردازد و یا اینکه ودیعه فرد به او بازگردانده می‌شود و خودرو در مزایده بعدی به فروش می‌رسد.

تعداد دقیق خودروهایی که دچار مغایرت در مدل هستند مشخص نیست

غلامی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد خودروهایی که دچار مغایرت در مدل شده‌اند، گفت: برندگانی که مبلغ خودروها را پرداخت کردند بیش از یک ماه فرصت دارند تا برای پلاک‌گذاری اقدام کنند. در این مدت تعدادی از دریافت خودرو انصراف داده‌اند و گفته‌اند که مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت نخواهند کرد و خودرو را بازگردانده‌اند. برخی نیز اصلا خودرو را از گمرکات خارج نکرده‌اند. اما عده‌ای نیز حاضر به پرداخت مابه‌التفاوت شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به این موارد شاهد هستیم که هر دو حالت رخ داده اما همچنان این روند ادامه دارد، در نتیجه تا زمان پایان مهلت پلاک‌گذاری نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که چه تعداد خودرو در حوزه تعیین مدل دچار اختلاف شده‌اند.

لازم به ذکر است که تا پیش از این اختلاف در تعداد سیلندر خودروها سبب شده بود تا تعداد قابل توجهی از پورشه‌های موجود در مزایده اول از دور مزایده خارج شوند و در مزایده دوم قرار بگیرند. موضوع اختلاف در مدل خودروها نیز دومین چالشی است که در مسیر فروش این خودروها به وجود آمده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید