قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲۰۰هزار تومان است

0
گوشت قرمز
گوشت قرمز
مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نرخ دام زنده حداکثر قیمت گوشت شقه گوسفندی بره نر ۲۰۰هزار تومان، میش ۱۲۰هزار تومان و بز ۱۰۰هزار تومان است اما در بازار و حتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز گران‌فروشی می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار داشت: با توجه به نرخ دام زنده حداکثر قیمت گوشت شقه گوسفندی بره نر ۲۰۰هزار تومان، میش ۱۲۰هزار تومان و بز ۱۰۰هزار تومان است اما در بازار و حتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز گران‌فروشی می‌شود.

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به تولید ندارد و عوامل خارجی قیمت گوشت را در بازار تعیین می‌کنند.

وی افزود: میانگین قیمت دام زنده نر در کشور 85 هزار تومان است هرچند این محصول در رنج قیمت 80 تا 100 هزار تومان به فروش می‌رسد به‌طوری که در استان خوزستان که صادرات دارد 100 هزار تومان و در استان مرکزی 80 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: نسبت تبدیل دام زنده به لاشه یا شقه 45 درصد است بنابراین حداکثر قیمت گوشت قرمز در بازار نباید بیشتر از 200 هزار تومان در هرکیلوگرم باشد.

بیشتر بخوانید : تاثیر محسوس صادرات و قاچاق دام بر بازار گوشت

وی تصریح کرد: فعالان بازار گوشت هر کیلوگرم میش زنده را 50 هزار تومان و بز را 40 هزار تومان می‌خرند که در نتیجه گوشت شقه این دام‌ها نباید بیش از 100 هزار تومان به فروش برسد اما چنین قیمت‌هایی در بازار یافت نمی‌شود زیرا آنها را به اسم گوشت گوسفندی نر بره به فروش می‌رسانند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت دام زنده کمی افزایش داشته است اما جهش قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به تولیدکننده ندارد و این عوامل بازار هستند که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند که نزدیک شدن به بازار شب یلدا و شب عید نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید