خودروسازان داخلی کیفیت و ایمنی خودرو را بالا ببرند

0
یک عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مجلس انتظار دارد با واردات خودرو بین عرضه و تقاضا در بازار تعادل ایجاد شده و جلوی رشد افسار گسیخته قیمت خودرو گرفته شود.

به گزارش نبض صنعت، غلامرضا شریعتی با اشاره به افزایش قیمت خودرو درباره انتظار مجلس از نحوه واردات خودرو، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو این است که میزان عرضه خودرو با میزان تقاضای آن در بازار تناسب نیست و هدف مجلس از واردات خودرو این بود که بین عرضه و تقاضا در این بازار تعادل برقرار و بخشی از کسری تولید از طریق واردات پاسخ داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس به دنبال این بود که با واردات خودرو، جلوی رشد افسار گسیخته قیمت خودرو گرفته شود، اظهار کرد: مردم انتظار دارند از یک خودروی ایمن و استاندارد استفاده کنند و این توجیه که امروز خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای تولیدی خود مطرح می کنند هیچ مبنا و منطقی ندارد.

بیشتر بخوانید : دو راهکار برای کنترل قیمت خودرو

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکل اساسی ما این است که ناظران بر قیمت کالاها به طور جدی به وظایف خود عمل نمی کنند. با توجه به کیفیت پایین خودروهای تولیدی در داخل کشور و خطراتی که در جاده ها برای سرنشین ها ایجاد می کند انتظار می رود با واردات خودروهایی استاندارد، خودروسازان داخلی را به رقابت برای افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولیدی خود وادارد.

شریعتی در پایان با بیان اینکه باید برای جان مردم ارزش قائل باشیم، تاکید کرد: همان طوری که در همه کشورها برای ارتقای کیفیت و استاندارد خودروهای خود مبنایی دارند این انتظار وجود دارد این اتفاق در کشور ما نیز رقم بخورد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید