آسیب جدی صنعت فولاد با قطعی گاز و برق

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: تامین انرژی به یکی از مهمترین مشکلات صنعت فولاد تبدیل شده و تداوم قطعی گاز و برق خسارت زیادی را به صنعت فولاد کشور وارد کرده است.

به گزارش نبض صنعت، محمدیاسر طیب نیا افزود: فولاد سازان در فصل گرمای سال با مشکلات برق و در فصل سرد سال با مشکلات گاز مواجه هستند به عبارتی تامین انرژی به چالشی برای فولادسازان تبدیل شده است.

طیب نیا گفت: این در حالی است که بزرگ‌ترین مصرف گاز کشور در مصارف خانگی و حدود ۲۱ درصد از مصرف گاز کشور است که این میزان به بیش از ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و این برای صنایع مشکلاتی را به وجود می‌آورد یعنی با این شرایط دولت و شرکت‌های تامین کننده گاز مجبور می‌شوند برای حمایت از مصارف خانگی، کاهش گاز را در صنایع در نظر بگیرند و این سبب قطعی گاز واحد‌های فولادی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: در حال حاضر متوسط بهره وری نیروگاه‌های برقی ۳۸ درصد است و اگر بخواهیم در این عرصه شاهد تحولات خوبی باشیم باید به سمت نیروگاه‌هایی با بهره وری بالا بریم و ظرفیت نیروگاهی خود را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: این شرکت هم اکنون ساخت یک نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی را در دستور کار خود قرار داده که متوسط بهره وری آن حدود ۶۰ درصد است.

بیشتر بخوانید : محدودیت گازرسانی، برنامه تولید صنایع را تغییر داد

طیب نیا گفت: شرکت فولاد مبارکه همچنین تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت ملی گاز ایران در دست اقدام دارد تا در حوزه مصارف خانگی بتوانیم با افزایش بهره وری در بخاری‌های ساخت داخل، تا ۹۰ درصد در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت همکاری کنیم و این نیازمند سرمایه گذاری زیاد است که توجیه اقتصادی دارد البته اگر این موضوع با استقبال وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مواجه شود، می‌تواند الگوی جدیدی در این حوزه برای مصرف کنندگان باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید