فروش خودرو در بورس بی‌معناست

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده مردم از رئیس جمهور تقاضا دارم مطابق با قانون با فاطمی امین برخورد کند و به جرمی که وزیرش مرتکب می‌شود رسیدگی کند.

به گزارش نبض صنعت، لطف‌الله سیاهکلی فروش خودرو در بورس را بی‌معنا دانست و افزود: بناست با فروش خودرو در بورس کدام مشکلات صنعت را حل کنیم؛ آیا فروش خودرو در بورس بازار را رقابتی می‌کند؟ آیا کیفیت خودروها را افزایش می‌دهد؟ آیا می‌تواند قیمت‌ها را کاهش بدهد؟ پاسخ به این پرسش‌ها همگی منفی و عرضه خودرو در بورس نتیجه‌ای جز گران‌تر شدن خودروها ندارد.

وی با بیان اینکه تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو وجود ندارد، گفت: پرسش اصلی این است که وزیر صمت با کدام مجوز پول را از جیب مردم خارج و به خودروساز یا واردکننده می‌دهد؟

نماینده مردم قزوین فاطمی امین را مجرم دانست و افزود: دستگاه‌های قضایی باید وزیر صمت را بابت تخلفاتی که در حوزه خودرو انجام می‌دهد محاکمه کند. در چنین شرایطی واردکنندگان خودرو بیش از 80 درصد سود عایدش می‌شود چرا باید با اقدامات دیگر سود آنها را افزایش بدهیم؟ چرا باید خودروهای وارداتی که 800 میلیون تومان ارزش دارند در ایران بیش از 2 میلیارد تومان فروخته شوند؟

سیاهکلی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم از رئیس جمهور تقاضا دارم مطابق با قانون با فاطمی امین برخورد کند و به جرمی که وزیرش مرتکب می‌شود رسیدگی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اگر این روند مدیریتی دنبال شود تردید نکنید که قیمت پژو بالاتر از 500 میلیون تومان خواهد شد، تاکید کرد: اگر فاصله قیمت کارخانه و بازار زیاد شود کارخانه باید قیمت‌ها‌ را افزایش بدهد؟ اگر عرضه هر محصولی کم شود قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و کاهش عرضه قیمت خودرو را اینگونه در بازار افزایش داده است. بنا به چه منطقی با محتکران پیاز و سیب‌زمینی برخورد می‌کنیم اما برخوردی در برابر دپوکنندگان خودرو نداریم؟ چرا با واردکننده و خودروسازان برخورد نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با محتکران خودرو برخورد نمی‌شود؟ گفت: مافیا خودرو در ایران صاحب قدرت و نفوذ هستند. تعدادی از دست‌اندرکاران با این مافیا همراه‌اند پس طبیعی است که همه با هم جیب‌هایشان را پر می‌کنند و در این میان این مردم عادی‌اند که هر روز جیب‌هایشان خالی‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید : استیضاح فاطمی امین دوباره به جریان افتاد

سیاهکلی افزود: وظیفه من دفاع از حقوق مردم است، این شرایط پذیرفتنی نیست آیا قیمت خودرو در بورس قیمت واقعی است یا بیشتر از قیمت واقعی است؟ اگر بیشتر است چرا وزیر اجازه می‌دهد که خودروساز داخلی و واردکننده خودرو را بورس عرضه کند و پول عاید از فروش خودرو در بورس هم در جیب آنها برود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این پرسش که تعدادی از صنایع از کمبود گاز و مازوت گلایه دارند آیا برنامه‌ای برای تامین سوخت صنایع در دستور کار قرار گرفته است؟ گفت: اگر بیش از این مازوت مصرف شود تنفس در ایران دشوار خواهد شد و همان‌گونه که آب را در شیشه کردیم، باید هوا را نیز در شیشه کنیم و به مردم برای تنفس کردن بدهیم. مسئله باید به‌گونه‌ای دیگر حل شود، ایران گاز دارد اما در واقع گاز ندارد و مسئولان باید بگویند چرا زیرساخت‌ها را برای استخراج گاز را فراهم نکردند.

وی در پایان تمام مشکلات موجود در کشور را به مدیریت‌های نادرست نسبت داد و افزود: آقای رئیس جمهور چه قبول کند چه قبول نکند وزیر صمت دولت‌اش ضعیف بوده و این وزیر هم اکنون مرتکب جرم شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید