افزایش تولید هم خودرو را ارزان نکرد + قیمت

0
بازار خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. به عقیده کارشناسان، هیچ‌یک از اقدامات وزارت صمت بر کاهش قیمت‌ها تاثیر نگذاشته و تنها دلار است که نبض بازار را در دست دارد.

به گزارش نبض صنعت، قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، 17 دی ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 141 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح در قیمت 274 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 111 نیز امروز به نرخ 288 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، امروز به نرخ 728 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 770 میلیون تومان قیمت‌گذاری آرام گرفت.

دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت 590 میلیون تومان به بازار عرضه شد. پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با قیمت 642 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده 294 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حالا 448 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو در نرخ 485 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 298 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

یک کارشناس صنعت خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو در روزهای آینده معتقد است: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود. چرا که اقتصاد، صنعت و بازار کشور دلار شده است. همانطور که مشاهده می‌شود اقداماتی مانند عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو و افزایش تولید خودرو، تا کنون تاثیری بر کاهش قیمت‌ها نداشته است.

بیشتر بخوانید : بازار خودرو به کدام سمت می‌رود

به گفته وی، هیچ‌کدام از اقداماتی که وزارت صمت با هدف رقابتی‌شدن بازار خودرو انجام می‌دهد، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید