جزئیات تسهیلات‌ دهی به بخش تولید

0
سخنگوی وزارت صمت گفت: ۷۸۲ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات‌ داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش بض صنعت، امید قالیباف اظهار کرد: ۷۸۲ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات‌ داده شده است که این میزان ۶۷ درصد رقم مصوب برای کل سال ۱۴۰۱ است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: پرداخت تسهیلات در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است. همچنین سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات از ۳۰ درصد در سال قبل به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق وزاری صمت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی قرار است امسال یک هزار و ۱۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت شود.

مشاور وزیر صمت با اشاره به سیاست این وزارتخانه در افزایش سهم تأمین مالی به صورت زنجیره‌ای، گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۴ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق گام تأمین مالی شد که در مقایسه با مجموع دو سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که ۹ هزار میلیارد تومان بود جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید : وعده رفع مشکل اخذ تسهیلات تولید تا سه ماه دیگر

وی افزود: تأمین مالی زنجیره‌ای به روشی گفته می‌شود که واحدهای تولیدی که در طول هم هستند با یک بار اخذ تسهیلات تأمین مالی می‌شوند. در این روش کارایی نقدینگی افزایش و شفافیت گردش مالی شفاف می‌شود.

قالیباف در مورد استفاده از صورتحساب الکترونیکی نیز گفت: ۲۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۳۵.۷ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال پرداخت شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید