چرخ خیاطی میلیاردی شد؟

0
چرخ خیاطی
تنور شایعات این بار بازار چرخ خیاطی را داغ کرد. چنانکه در چند روز اخیر برخی با اشاره به وجود جیوه قرمز در چرخ‌های خیاطی قدیمی با قیمت‌های میلیاردی آن را به فروش گذاشته‌اند. اما ماجرا چیست؟

به گزارش نبض صنعت، شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی ارزش این محصول را در آگهی‌های فروش به بازار مسکن رساند. چنانکه برخی از فروشندگان قیمت‌هایی بالاتر از چهار میلیارد تومان را برای کالای خود در نظر گرفته‌اند.

احتمالاً در گوشه خانه بسیاری از ایرانی‌ها مدل‌های قدیمی چرخ خیاطی پیدا شود؛ کالایی که احتمالاً بسیاری از صاحبان آن سال به سال هم سراغش نروند و آن را در زیرزمین و انباری هم اضافی بدانند. اما اخیراً صاحب یکی از این چرخ‌های خیاطی تصمیم گرفت تا با فروش آن صاحب خودروی پورشه ماکان بدون رنگ شود.

چرا قیمت چرخ خیاطی میلیاردی شد؟

ماجرای میلیاردی‌شدن قیمت چرخ خیاطی از آن‌جایی شروع می‌شود که هفته اخیر یکی از شهروندان یکی از همین چرخ‌ها را با ادعای عمر چندهزار ساله و ضدگلوله‌بودن آن با قیمت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان و امکان معاوضه با پورشه ماکان بدون رنگ آگهی می‌کند. پس از انتشار این آگهی به‌ناگاه بر تعداد فروشندگان چرخ خیاطی مارشال اضافه و تنور شایعات به‌سرعت داغ می‌شود؛ تا جایی که برخی مدعی وجود طلا، جواهر و ماده‌ای به اسم جیوه قرمز در این وسیله دوخت و دوز شدند!

قیمت چرخ خیاطی
آگهی فروش چرخ خیاطی میلیاردی در سایت دیوار

جیوه قرمز وجود خارجی دارد؟

در حالی بیشتر فروشندگان بر وجود «جیوه قرمز» در چرخ خیاطی تأکید دارند که اصولاً چنین ماده‌ای وجود خارجی ندارد. اما از گذشته به‌ویژه کلاهبرداران روسی مدعی استفاده از چنین مدعی در ساخت بمب هسته‌ای بودند. اکنون نیز برخی کلاهبرداران در ایران قیمت هر گرم از این ماده را تا 10 میلیارد تومان تخمین می‌زنند و گهگاه با تأکید وجود آن در لوازم مختلف خانه قصد خالی کردن جیب شهروندان را دارند.

تکرار این روش باعث شده تا بازاریان از جیوه قرمز به‌عنوان یک افسانه یاد کنند. عنصر بور با نماد شیمایی B که شبه‌فلز است نزدیک‌ترین ماده واقعی به خرافات جیوه قرمز است که احتمالاً به دلیل رنگ آن به‌اشتباه از آن به‌عنوان جیوه قرمز یاد می‌کنند. گرچه این شبه‌فلز در رآکتورهای هسته‌ای هم به کار می‌رود، اما کاربرد اصلی آن در تولید شیشه، سرامیک و حشره‌کش است. حال آیا باید این محصولات هم با قیمت میلیاردی عرضه شوند؟

اکنون در حالی برخی به دنبال سودجویی در بازار چرخ خیاطی هستند که گران‌ترین چرخ خانگی (غیرصنعتی) موجود در بازار در محدوده 30 میلیون تومان قیمت دارد. البته با سرمایه حدودی سه میلیون تومان هم می‌توان صاحب چرخ خیاطی شد. همچنین در سایت دیوار چرخ خیاطی‌های قدیمی که ادعا می‌شود ارزش میلیاردی دارند، کمتر از یک میلیون تومان پیدا می‌شود.

قیمت چرخ خیاطی
درج آگهی چرخ خیاطی مارشال با قیمت میلیاردی

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید