ایران بالاترین رشد تولید فولاد را در جهان دارد

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تولید فعلی فولاد در کشور را ۲۸میلیون تُن در سال اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون بالاترین رشد تولید فولاد را در جهان دارد.

به گزارش نبض صنعت، سیدرسول خلیفه سلطانی افزود: براساس افق برنامه ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور باید به ۵۵میلیون تُن برسد که قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: رشد سالانه فولاد در جمهوری اسلامی ایران هشت درصد است که به غیر از فولاد و پتروشیمی در هیچ بخشی چنین رشدی در کشور وجود ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۵طرح فولادی در کشور در حال اجرا و ساخت است که با بهره برداری از آنها به تولید واقعی ۳۵میلیون تُن در افق سال ۱۴۰۴ خواهیم رسید.

۱۸میلیارد دلار ارزش تولید سالانه فولاد در ایران

خلیفه سلطانی گفت: هم اکنون ارزش تولید فولاد در کشور با نرخ جهانی هر تُن حدود ۶۰۰ دلار، ۱۸ میلیارد دلار است یعنی اگر ما صنعت فولاد را در کشور نداشتیم ناچار بودیم سالانه ۱۸میلیارد دلار فولاد وارد کنیم.

وی میزان ارزبری تولید هر تُن فولاد در کشور را ۷۵ تا ۸۰ دلار عنوان کرد و افزود: تا چند سال پیش میزان ارزبری تولید هرتُن فولاد در کشور ۱۳۵ دلار بود که با بومی سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد کشور این میزان کاهش یافت.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به مزیت بالای تولید فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که ارزش جهانی هر تُن فولاد ۶۰۰ دلار است ولی برای تولید هر تُِن آن در کشور ۷۵ تا ۸۰ دلار ارز صرف می‌شود که این ارقام نشان می‌دهد تولید فولاد در کشور بسیار اقتصادی و سودآور است.

بیشتر بخوانید : ایران صدرنشین رشد تولید در بین ۱۰ فولادساز برتر جهان

سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد کشور سه‌شنبه در اهواز گشایش یافت و خلیفه سلطانی از این نمایشگاه دیدن کرد.

این نمایشگاه با شرکت ۱۰۰ سازنده قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور از هشت استان کشور از ۲۵ تا ۲۸ به مدت چهار روز و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید صنعتگران، کارشناسان، دست اندرکاران صنعت فولاد کشور و عموم مردم استان و مناطق همجوار دایر خواهد بود.

شرکت فولاد خوزستان با تولید سالانه ۳.۸میلیون تِن، دومین قطب تولید فولاد کشور است. این میزان در افق سال ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶ میلیون تُن معادل ۲۵درصد کل تولید فولاد در کشور خواهد رسید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید