عرضه خودرو داخلی در بورس کالا حذف نمی شود

0
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بورس کالا بهترین سازوکار برای عرضه خودرو است گفت که مصوبه هیات وزیران درباره اصلاح ضوابط واردات خودرو به معنای حذف عرضه خودرو داخلی در بورس کالا نیست.

به گزارش نبض صنعت، مهدی طغیانی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران برای اصلاح ضوابط واردات خودرو گفت: مصوبه دولت برای برداشتن الزام عرضه خودروهای وارداتی در بورس به این معنا نیست که خودرو در بورس عرضه نشود چون سازوکار برتر دیگری نسبت به بورس کالا وجود ندارد.

وی توضیح داد: مزیت عرضه خودرو در بورس کالا، شفافیت مالی، تعیین تعهداتی برای عرضه کننده و رصد و فیلترکردن خریدار است به طوری که خریداری که در عرضه های قبلی وارد شده، اجازه ورود مجدد ندارد؛ پس اگر قرار بر وجود سازوکار دیگری جز بورس کالا باشد باید آن سازوکار برتری داشته باشد چون دیگر اقداماتی همچون قرعه کشی معنایی ندارد.

طغیانی در جمع بندی گفت: حذف الزام عرضه خودرو در بورس به این معنا نیست که خودرو در بورس کالا عرضه نشود؛ البته پرداختن به این موضوع هم مهم است که آیا راه دیگری جز عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد؟ به نظر می رسد که بهترین کار همان سازوکار عرضه خودرو در بورس کالا است.

بیشتر بخوانید : خودروهای وارداتی فقط در بورس کالا به‌ فروش نمی‌رسد

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید