رتبه بندی ۵۰ واحد برتر در جشنواره تولید ملی

0
صنعت، کارخانه
دبیر جشنواره تولید ملی-افتخار ملی از برگزاری بیستمین دوره این جشنواره در روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: در این مراسم ۵۰ شرکت برتر بر اساس میزان رشدشان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ معرفی خواهند شد.

به گزارش نبض صنعت، علی ملایی با بیان اینکه بیستمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی با هدف اثربخشی و ارتقاء نقش بخش خصوصی در راستای رونق رشد و شکوفایی اقتصادی، از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با حمایت وزارت صمت، در تاریخ یکم اسفند ۱۴۰۱ در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جشنواره ضمن سخنرانی مقامات کشوری، مدیران ارشد بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در خصوص فرصت‌های تولید و مطالبات و چالش‌های بخش خصوصی، از ۵۰ شرکت برتر که بر اساس طبقه‌بندی کدهای ISIC مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند تقدیر خواهد شد.

به گفته وی بررسی و ارزیابی شرکت‌های منتخب به صورت خوداظهاری و براساس میزان پیشرفت شرکت‌ها نسبت به سال گذشته خود انجام گرفته و تلاش شده تا در مرحله داوری، جوانب مختلف رشد و توسعه شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

ملایی با بیان اینکه اطلاعات فعالیت شرکت‌ها بر اساس رشدی که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ داشتند، بررسی می‌شود، اظهار کرد: این رشد در حوزه تولید، اشتغال، دانش فنی، صادرات و غیره اظهار می‌شود و میزان رشد بر اساس کدهای ISIC در هر گروه صنایع کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی می‌شود. در نهایت بالاترین رشد شرکت‌ها به عنوان منتخب برگزیده می‌شود. در اصل تجلیل از این واحدها بر مبنای این است که آن‌ها به تولید ناخالص داخلی بیشتر کمک می‌کنند.

دبیر جشنواره تولید ملی-افتخار ملی با بیان اینکه این جشنواره یک تریبون است تا علی رغم مشکلات اقتصادی در حوزه تولید، تحریم‌ها و غیره برای بیان دغدغه‌ها و فرصت‌های پیش روی تولید از آن استفاده کنند.

وی درباره ارائه تسهیلات به واحدهای برگزیده گفت: خانه صمت به عنوان یک تشکل تسهیلات دهنده نیست، اما اینکه در یک رقابت سالم شرکت‌ها امتیاز بندی می‌شوند و جایزه تولید ملی را دریافت می‌کنند، حمایت کننده خواهد بود و شرکت‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. همچنین لیست این شرکت‌ها به وزارتخانه و استانداری ارائه می‌شود تا در کارگروه‌های مرتبط شناخته شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید