ارزیابی واحد‌های کوچک خودروسازان برای واگذاری در مراحل نهایی

0
معاون وزیر صمت گفت: با تدبیری که وزیر صمت اندیشیده اند در حال حاضر نمی‌توان کلیت سهام خودروسازان را واگذار کرد، ابتدا واحد‌های کوچک را واگذار می‌کنیم.

به گزارش نبض صنعت، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت  درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: آقای رئیس جمهور در نامه‌ای که نوشته بودند گفتند ظرف سه ماه سهام خودروسازان واگذار شود دقیقا اسفند سال ۱۴۰۰ بود که آقای فاطمی امین وزیر صمت، هیات مدیره دو خودرو ساز را دعوت کردند و گفتند نخستین کاری که باید برای واگذاری سهام خودروسازان صورت گیرد، ارزش گذاری شوند.

وی افزود: دو تیم بزرگ از مجموعه کارشناسان قوه قضاییه بر روی قیمت گذاری خودروسازان کار کردند، به دلیل وسعت بالای مجموعه خودروسازان، قرار بود آخر فروردین ماه گزارش را تحویل دهند؛ گزارش سایپا را تیر ماه و ایران خودرو را شهریور ماه تحویل دادند.

منطقی اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت گذاری خودروسازان اجرا شد، هیات مدیره‌ها اعلام کردند که نخستین سهامی که واگذار می‌شود سهام‌های تودلی است برای سهام تودلی ایران خودرو دو شرکت آمدند و برای سایپا یک شرکت درخواست خرید دادند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد هر سه شرکت که برای سهام تودلی خودرسازان اعلام آمادگی کرده اند در واقع یک شرکت است و قابلیت واگذاری را نداشتند، با تدبیری که وزیر صمت کردند این بود که کلیت سهام مجموعه خودروسازان را نمی‌توان واگذار کرد و باید ابتدا با واگذاری واحد‌های کوچک کار را آغاز کنیم.

منطقی با اشاره به اینکه هدف از واگذاری واحد‌های کوچک خودروسازان این بود که بدانند نیت واگذاری سهام را داریم، گفت: از ایران خودرو، واحد خراسان را انتخاب کردند و از سایپا دو مجموعه بن رو و پارس خودرو؛ اطلاعیه مزایده را چاپ کردند، برای پارس خودرو دو گروه و برای بن رو دو گروه آمدند که ارزیابی‌های مالی تمام شده دو ارزیابی دیگر هم باید انجام شود که آیا قابلیت واگذاری دارند یا خیر.

معاون وزیر صمت افزود: یک ارزیابی فنی و مدیریتی هم اقدام شده است، زیرا باید مجموعه را به کسی واگذار شود که نسبت به وضعیت فعلی، مجموعه‌ها را ارتقاء دهد و یک ارزیابی هم این است که این گروه‌ها صلاحیت کلی از نظر امنیتی برایشان تایید می‌شود یا خیر، این دو در انتهای کار هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند که این واگذاری در این دو مجموعه انجام شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید