مدل فعلی واردات خودرو نتیجه‌ای برای مصرف‌كننده ندارد

0
واردات خودرو
دبیر انجمن واردكنندگان خودرو با بیان اینکه مدل فعلی واردات، نتیجه‌ای برای مصرف‌كننده ندارد، گفت: تنها شریان مبارزه با انحصار در تولید خودرو، واردات آن است كه دولت به خوبی به آن نپرداخت.

به گزارش نبض صنعت، مهدی دادفر اظهار داشت: نحوه عرضه خودرو در بورس كالا مورد نقد قرار داشته و هنوز هم همین‌طور است و تنها مزیت آن سرریزشدن منابع حاصل از فروش به سمت تولید است. این موضوع انحصاری را برای تولیدكننده ایجاد می‌كند كه امری اشتباه است. عملاً چه تولیدكنندگان چینی و چه تولیدكنندگان خودروهای داخلی به یك عایدی سرشاری دست می‌یابند كه خود نیز هیچ‌گاه تصور آن را نمی‌كردند و به ضرر مصرف‌كننده خواهد بود.

وی افزود: در گذشته پیش‌فروش خودرو نوع، قیمت و زمان تحویل آن مشخص بود و به‌ ازای دیركرد مصرف‌كننده سودی دریافت می‌كرد لیكن اكنون فرمول را تغییر داده‌اند كه به نفع تولیدكننده است كه در این فرمول نوع، قیمت و زمان تحویل مشخص نیست.

دادفر گفت: در صورت عدم ایفای تعهدات در این‌ خصوص برای كل كشور خطرناك خواهد بود. امید است كه برنامه‌ریزی‌های مناسبی دراین‌رابطه گرفته شده باشد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: محل تامین ارز واردات خودرو مشخص شد

بیشتر بخوانید: ثبت نام ۱۲۰ هزار متقاضی برای خرید خودرو‌ی وارداتی

وی عنوان كرد: تنها شریان مبارزه با انحصار در تولید خودرو، واردات آن است كه متأسفانه دولت آنچنان كه بایسته و شایسته بود، به آن نپرداخت یا اگر هم به آن پرداخته شد بسیار دیر بوده و دستگاه‌های نظارتی نیز به این موضوع اقرار و اذعان دارند.

دبیر انجمن واردكنندگان خودرو افزود: این بازار با این مدل واردات، نتیجه‌ای را برای مصرف‌كننده نخواهد داشت.

وی با بیان اینكه نباید ظرفیت فروشی كنیم و به كالا فروشی بپردازیم، خاطرنشان كرد: این مسئله نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، امید است كه گوش شنوایی باشد.

دادفر همچنین در خصوص عرضه واردات برندهای اول جهانی اظهار ناامیدی كرد و گفت: فعلاً برندهای اول جهانی آنچنان كه بتواند پاسخگوی بازار باشد نه می‌تواند ثبت سفارشی انجام دهد و نه امكان واردات آن وجود دارد. از ابتدای سال مقرر شده بود كه واردات صورت بگیرد كه تاكنون خبری نیست و امید است كه این وعده‌ها عملی شود.

وی گفت: امیدی به كاهش قیمت خودرو نیست، امید است كه با این سیاست‌گذاری‌های غلط حداقل قیمت خودرو‌ها تثبیت شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید