مجوز واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم صادر شد

0
قیمت مرغ
بر اساس نیاز بازار و تقاضای بخش خصوصی برای اولین بار در کشور مجوز بهداشتی واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم صادر شده است و تا کنون بخشی از آن وارد کشور شده است.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس نیاز بازار و تقاضای بخش خصوصی برای اولین بار در کشور مجوز بهداشتی واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم صادر شده است و تا کنون بخشی از آن وارد کشور شده است.

سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی گفت: این سازمان در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، دو سال اخیر هوشیارانه تمام مبادی شبکه توزیع را در کنترل داشته و دارد و توانسته است برخلاف نوروز ۱۴۰۰ که مشکلات شدید ناشی از کمبود مرغ موجب بروز صف‌های طولانی و ارائه آن با کد ملی شده بود؛ طی دو نوروز و ماه مبارک رمضان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، از بروز مشکلات تلخ بازار کاذب در آن پیشگیری و جلوگیری کند.

وی افزود: با وجود کنترل بازار تا امروز، گزارش‌ها، گویای لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت واردات گوشت مرغ گرم به بازار ایران برای ماه‌های پیش‌رو است.

آقامیری دلیل ناگزیری به واردات گوشت مرغ گرم را تقاضای بازار برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که گوشت مرغ گرم در بازار تقاضای زیادی دارد، لذا وزارت جهاد کشاورزی به واردات گوشت گرم مرغ را در دستور کار خود قرار داده است.

لازم به ذکر است براساس نیاز بازار و تقاضای بخش خصوصی برای اولین بار در کشور مجوز بهداشتی واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم صادر شده است و تا کنون بخشی از آن وارد کشور شده است.

آقامیری با اشاره به اینکه کلیه پروتکل‌های بهداشتی کشور جمهوری اسلامی ایران رعایت شده است افزود: سازمان دامپزشکی کشور علاوه بر وظایف ذاتی و تکالیف قانونی خود مبنی بر حفظ سلامت و امنیت غذایی کشور در در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، خود را موظف به همیاری و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین مایحتاج پروتئینی ضروری مردم عزیز ایران می‌داند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید