رشد ۳۵ درصدی تجارت ایران و آمریکا از ابتدای ۲۰۲۳

0
تجارت ایران و آمریکا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹.۶ میلیون دلار رسید.

به گزارش نبض صنعت، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و آمریکا در دو ماه نخست سال جاری میلادی به ۹.۶ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در دو ماهه ۲۰۲۳ با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۷.۱ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در دو ماه نخست ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران رشد ۳۵ درصدی داشته است. در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۷ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۹.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات آمریکا از ایران در دو ماهه امسال نیز فقط ۰.۱ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تغییری نداشته است.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در دو ماهه ۲۰۲۳ رتبه ۱۶۳ و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۲۱۲ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در دومین ماه سال جاری میلادی بیش از سه برابر شده و به ۶.۴ میلیون دلار رسیده است. در فوریه سال قبل ۲ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود.

آمریکا در این ماه نیز ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. آمریکا در فوریه سال ۲۰۲۲ نیز همین رقم کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید