سیم‌کارت‌های نیم میلیاردی همراه اول

0

همراه اول مزایده‌ای را برای فروش سیم‌کارت‌های رند خود برگزار کرده است. در این مزایده برخی شماره‌ها بیش از نیم میلیارد هم به فروش رسیده‌اند. اما مبنای قیمت‌گذاری سیم‌کارت‌های رند چیست؟

به گزارش نبض صنعت، فروش سیم‌کارت‌های رند با قیمت بالاتر از سال‌ها قبل در بازار آزاد متداول بوده، اما مدتی است که اپراتورهای تلفن همراه نیز مستقیما به این عرصه وارد شده‌اند.

سیم‌کارت‌هایی با شماره‌های رند طرفداران خاصی دارد که حاضرند برای آن‌ها قیمت‌های زیادی را پرداخت کنند.

سیم‌کارت نیم میلیاردی

اپراتور همراه اول در چند روز اخیر اقدام به حراج شماره‌های رند خود در قالب مزایده کرده است. در این مزایده‌ها قیمت سیم‌‌کارت به چند صد میلیون تومان نیز می‌رسد. به علت قیمت‌گذاری رقابتی، باعث گرانی سیم‌کارت‌ها می‌شود.

در حال حاضر در این مزایده آخرین پیشنهاد برای شماره‌ ۰۹۱۲۰ قیمت ۵۲۳ میلیون تومان است. این قیمت‌ها فقط برای شماره‌های با پیش شماره تهران نیست، رتبه دوم این مزایده به یک سیم‌کارت با پیش شماره ۰۹۱۴ به قیمت ۳۱۹ میلیون رسیده است. ممکن است این ارقام تا پایان مزایده افزایش پیدا کنند.

سیم‌کارت‌های مزایده‌ای کارکرده‌اند؟

روال اپراتورهای تلفن همراه اینگونه است که سیم‌کارت‌هایی که کاربران پس از زمان مشخصی از سیم‌کارت استفاده نکنند، توسط اپراتور مربوطه توقیف می‌شوند. براساس قوانین سیم‌‌کارت‌های خاموش اعتباری تا شش ماه و سیم کارت‌های دائمی تا یک سال زمان دارند.

ابهامی برای سیم‌کارت‌های مزایده‌ای وجود دارد که آیا این سیم‌کارت‌ها کارکرده هستند یا خیر؟

پیگیری ها از همراه اول درباره مزایده سیم کارت‌ها نشان می‌دهد که همراه‌اول، پیش از این برخی سیم‌‌کارت‌های رند خود را به حراج می‌گذاشت، اما سامانه حراج به‌روزرسانی شده است و به نوعی سیم‌‌کارت‌ها به مزایده گذاشته می‌شوند.

همراه‌اول با تاکید بر اینکه سیم‌کارت‌های رندی که به مزاید گذاشته می‌شوند، کارکرده نیستند، به تجارت‌نیوز گفت: سازمان رگولاتوری، براساس قوانین به اپراتورها این اجازه را می‌دهد که تعدادی از شماره‌های رند خود را به مزایده بگذارند.

یکی از راه‌های تشخیص سیم‌کارت صفر این است که با شماره تماس گرفته شود، در صورت پیغام «این شماره در شبکه موجود نیست» یعنی خط صفر است.

چگونگی تعیین قیمت پایه سیم‌کارت

براساس گزارش‌های به دست آمده نحوه قیمت‌گذاری سیم‌کارت‌‌ها در بازار است و توسط مرجع خاص و یا مشخصی اعلام نمی‌شود. فعالین در حوزه سیم‌کارت بر اساس نوع سیم‌کارت قیمت‌گذاری می‌کنند و بستگی به رند و معمولی بودن و اپراتور سیم‌کارت دارد.

زمانی که یک قیمت پایه برای سیم‌کارت در نظر گرفته می‌شود، پس ارائه پیشنهادات خریداران و مشخص شدن بالاترین قیمت، رقم نهایی سیم‌کارت تعیین می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید