طرح عرضه یکپارچه خودرو موجب تثبیت قیمت‌ها در بازار می‌شود

0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: انتظار می رود با طرح عرضه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صمت و اصلاح قیمت ها توسط شورای رقابت شاهد تثبیت قیمت ها و جلب رضایت عمومی مردم در بازار خودرو باشیم.

به گزارش نبض صنعت، رجب رحمانی درباره تصمیم شورای رقابت و وزارت صمت در حمایت از تولید و تاثیر آن بر تعادل قیمت خودرو پس از شروع تحویل خودروها اظهار داشت: با توجه به اینکه سال جدید سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده یکی از روش های مهار تورم رشد تولید است که قطعا سیاست وزارت صمت مبنی بر عرضه یکپارچه خودروهای داخلی در صورتی که با حرکت جهادی و انقلابی از سوی متولیان امر همراه باشد می تواند به رشد تولید و کنترل تورم در صنعت و بازار خودرو کمک کند.

وی یادآور شد: علاوه بر این طبق توصیه های مقام معظم رهبری برای رشد تولید نیاز است شرکت های دولتی عرضه کننده مواد اولیه با تلاش برای تامین مواد اولیه با قیمت مناسب به انتظارت مردم برای خرید خودرو باکیفیت و قیمت معقول نیز پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید : امکان تغییر نوع خودرو انتخابی در طرح یکپارچه

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی حمایت شورای رقابت و وزارت صمت از تولیدات داخلی را برحذف واسطه گری از بازار خودرو نیز موثر دانست و عنوان کرد: در حال حاضر یکی از چالش های عمده بازار خودروحضور دلالان در بازار به دلیل اختلاف قیمت فاحش خودرو در کارخانه و بازار است که انتظار می رود با سیاستی که وزارت صمت در پیش گرفته است شاهد کاهش این اختلاف قیمت و حذف دلالی از بازار خودرو باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم با طرح عرضه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صمت و اصلاح قیمت ها توسط شورای رقابت شاهد تثبیت قیمت ها و جلب رضایت عمومی مردم در بازار خودرو باشیم. ضمن اینکه اگر نیاز به اصلاح قانون است وزارت صمت و خودروسازان می توانند با ارایه پیشنهادات خود به مجلس مشکلات قانونی در این زمینه را رفع کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید