تشكیل سازمان بازرگانی؛ تورم را تشدید می کند

0
الله‌وردی دهقانی
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تشكیل سازمان بازرگانی جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه دیگری در برنخواهد داشت.

به گزارش نبض صنعت، دهقانی عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: تشكیل سازمان بازرگانی بدتر از تشكیل وزارت بازرگانی خواهد بود. بر اساس ادله مجلس و نمایندگان و غالب اعضای كمیسیون صنایع با تشكیل وزارت بازرگانی مخالفت داشتند و اكنون نیز كه بحث سازمان از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده، این مخالفت‌ها محكم‌تر شده است. وقتی وزارت وجود داشته باشد نظارتی خواهد بود و تا حدودی می‌توانند پاسخگو باشند لیكن اكثر سازمان‌ها به مجلس پاسخگو نیستند و دارای مشكلات بسیاری هستند.

وی با تأكید بر اینكه تشكیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است، افزود: یكی از دلایل مهم مخالفت مجلس با تشكیل وزارت بازرگانی، شعاری است كه امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و تأكید ایشان بر مهار تورم و رشد تولید است. تشكیل وزارت بازرگانی از جمله مواردی است كه به تولید آسیب شدیدی خواهد زد.

دهقانی گفت: تشكیل وزارت بازرگانی برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است و با این امر دولت را بزرگتر و دخالت آن را بیشتر می‌كنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس مطالعه تطبیقی، شرایط كشورهای پیشرفته و جهان‌سومی متفاوت است و كالاهای ما با كالاهای كشورهای توسعه‌یافته صنعتی از نظر قیمت تمام شده و كیفیت توانایی رقابت ندارد. لذا در كشورهایی كه وزارت بازرگانی جدا است، كالای باكیفیت و باقیمت پائین تولید شده كه به‌ راحتی با تولیدات كشورهای جهان‌سومی قابل‌ رقابت است لیكن در كشورهای جهان‌سومی مانند ما كه به دنبال رشد تولید و مهار تورم است، جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه‌ای دیگری در برنخواهد داشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید