ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری صنعت مس با اجرای طرح‌های توسعه

0
رئیس انجمن مس ایران گفت: توسعه صنعت مس و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای این حوزه می‌تواند ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری برای کشور به دنبال داشته باشد.

به گزارش نبض صنعت، بهرام شکوری درباره میزان ذخایر و ظرفیت استخراج مس ایران افزود: ذخایر کشف شده در کشور ۵۴ میلیون تن فلز محتواست که معمولاً ۵۰ درصد آن قابلیت استخراج را دارد، با این میزان ذخایر جایگاه خوبی در دنیا داریم.

وی گفت: اکنون با این اکتشافات جدید جایگاه ما در بحث ذخایر مس ارتقاء پیدا کرده به طوری که از ۴ درصد ذخایر دنیا امروز به ۶ درصد از ذخایر دنیا دست پیدا کرده‌ایم و جایگاه ما در دنیا از رتبه هشتم به رتبه پنجم ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس انجمن مس ایران با بیان اینکه میان ذخایر و تولیدمان تناسب وجود ندارد، ادامه داد: باید به سمتی برویم که متناسب با جایگاه‌مان یعنی ۳ تا ۵ درصد از ذخایر را استخراج کنیم. اگر امروز مطرح کردیم که صنعت می‌تواند ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد باید بتواند یک میلیون تن کاتد مس تولید کند که موضوع بر مبنای نورم‌های جهانی است.

بیشتر بخوانید : شفاف‌سازی شرکت مس در مورد نرخ ارز محاسبه قیمت پایه کاتد مس

شکوری گفت: با وجود ۵۴ میلیون تن ذخیره در کشور که حداقل ۲۷ میلیون تن آن قابلیت استخراج را دارد و ۳ تا ۵ درصد ذخایر مس دنیا را در اختیار داریم، رسیدن به یک میلیون تن تولید کاتد مس معقول و منطقی است که اگر این اتفاق نیفتد، کوتاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید