برنامه ریزی برای رشد تولید کاغذ تحریر

0
سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: نیاز کشور به کاغذ تحریر، سالانه ۲۵۰ هزار تن است که ۴۵ هزار تن در داخل تولید می‌شود و با بهره برداری از ۲ واحد جدید تولید کاغذ تحریر، بخش زیادی از نیاز کشور تامین می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برای تولید انواع کاغذ ظرفیت سازی شده که سهم کاغذ تحریر از این ظرفیت ۱۴۰ هزار تن است.

کارگر یک واحد تولیدی کاغذ می‌گوید: تولید و اقتصاد که رونق داشته باشد‏‏‎، امنیت شغلی داشته باشیم لذت میبریم و کار برای ما خستگی ندارد.

کارگر دیگری می‌گوید: توانستیم بر دشواری‌هایی که در مسیر ما بود مانند تامین مواد اولیه غلبه بکنیم و تولیدمان را مستمر کنیم.

روغنی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ گفت: کشور همچنان به کاغذ نیازمند است به عبارتی ما باید ارز خارج کنیم و کاغذ وارد کنیم، اما این در صورتی است که ما توان تولید داریم اگر دولت حمایت بکند، پول الکی در اختیار دیگران قرار ندهد و شرایط رو برابر بکنه امکان تولید در کشور وجود دارد.

نیک نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: برای هر یک کیلوگرم کاغذ، یک دلار ارز از کشور خارج می‌شود. ما توان این را داریم که ۸۰ هزار تن تولید داشته باشیم به شرطی که ما را حمایت کنند.

از سویی تولید کنندگان ایرانی در تلاش اند کاغذ ایرانی را روانه بازار کنند.

اسماعیلی وزیر ارشاد در این مورد گفت: با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد کاغذ تحریر کشور با کاغذ تولید ایرانی در حال چاپ است.

وزارت صمت نیز دلیل واردات کاغذ را کمبود تولید دانست.

قالیباف سخنگوی وزارت صمت درخصوص واردات کاغذ تحریر گفت: ما تنها ۴۵ هزار تن را در داخل تولید می‌کنیم و همانطور که گفته شد نیاز کشور ۲۵۰ هزار تن است بنابر این وزارت صمت به عنوان متولی تنظیم بازار کاغذ، باید حتما با واردات بازار را تنظیم بکنند.

این وزارتخانه همچنین بی نیازی از واردات کاغذ را منوط به راه اندازی دو واحد تولیدی جدید دانست.

قالیباف سخنگوی وزارت صمت افزود: تلاش می‌کنیم که خیلی سریع به بهره برداری رسانده تا بخش زیادی از نیاز کشور را این دو واحد بتوانند برطرف بکنند.

این در حالی است که در سند راهبردی صنعت کشور تا افق ۱۴۰۴ رسیدن به رتبه ۳۲ در تولید کاغذ و مقوا برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید