عرضه بیش از ۸۰ محصول پارک فناوری اطلاعات در بازار داخلی و خارجی

0

به گفته وزیر ارتباطات، در حال حاضر پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آن‌ها را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.   

به گزارش نبض صنعت، عیسی زارع‌پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چند روز قبل سرزده به پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در بزرگراه تهران کرج رفتم و همان‌طور که حدس می‌زدم با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جالبی روبرو شدم.

وی افزود: از فضاهای کاری، زیرساخت‌ها، امکانات و مزیت‌های پارک و تعدادی از شرکت‌های نوآور مستقر در آنجا دیدن کردم. خدایی این جوان‌های ایران هر کاری اراده کنند،  قادر به انجامش هستند، مهم این است که باورشان کطقفبقنیم و سر راه‌شان مانعی ایجاد نکنیم.

زارع‌پور تاکید کرد: این پارک در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰ شرکت نوآور در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۸۰ محصول تولیدی آن‌ها را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

تأسیس پارک‌های علم و فناوری جدیدترین رویکرد کشورها به مقوله دانش و فناوری است که با هدف عملیاتی کردن آموخته‌های علمی در محیط کسب­ و کار، فراهم سازی زیرساخت بقاء، رشد و توسعه شرکت‌های نوپا و در نهایت افزایش ثروت جامعه از طریق ترویج و گسترش نوآوری مبتنی بر فرهنگ رقابت در میان شرکت‌های عضو در هر پارک علمی و فناوری است.

در همین راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) با هدف حمایت از واحدهای فناور و کسب و کارهای فعال در حوزه ICT، در سال ۱۳۹۶ اقدام به تأسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) کرد. پارک فاوا به عنوان یک پارک ملی، در حال حاضر قطب تولید فناوری در کشور و نیز ارائه دهنده خدمات، تسهیلات و تجهیزات برای شرکت‌های فناور داخلی در حوزه آی.سی.تی محسوب می‌شود.

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات حامی و پشتیبان تمامی شرکت‌های فناوری در حوزه آی.سی.تی است که به مرحله محصول رسیده و قصد ورود به بازار فناوری آی.سی.تی در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را دارند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید